Pierwszaki rozmawiały w tym tygodniu o pojazdach latających. Sami stworzyli własne latawce. Wszystkie są prześliczne. Wielka szkoda, że nie możemy ich razem wypróbować na szkolnym placu zabaw. Zatrzymajcie latawce! Ozdobią po powrocie naszą klasę. Brawo Kochani!
Przed Wami ostatni dzień nauki przed weekendem. Ale zanim , to posłuchajcie, co dziś dla Was przygotowałam.
Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej. Przygotujcie zeszyty . Zapiszcie datę oraz temat.
Temat: Powtarzamy wiadomości.
Zaczniemy od powtórzenia, w jaki sposób zapisujemy wyrazy w kolejności alfabetycznej. Oczywiście , nie obejdzie się bez znajomości alfabetu. Dla zapominalskich przygotowałam piosenkę o alfabecie. Może przypominacie sobie piosenkę "Rap o alfabecie"?
ZAPISYWANIE WYRAZÓW W KOLEJNOŚCI ALFABETYCZNEJ
Zapiszcie w zeszycie alfabet. a ą b c ć d e ę f g h i j k l ł m n ń o ó p r s ś t u w y z ź ż
Popatrzcie na zapisane przeze mnie wyrazy : cebula, zięba, mucha, osa .
Nie są one ułożone w kolejności alfabetycznej.
Spójrzcie teraz:
cebula, mucha, osa, zięba . To jest ułożenie alfabetyczne.
Litera c występuje w alfabecie przed m , m występuje przed o, o występuje przed z.
Teraz czas na Was . Ułóżcie podane wyrazy w kolejności alfabetycznej. Zwracajcie uwagę na pierwsze litery.
a) Zuzia, Tadek, Monika, Kamila
b) kos, jaskółka, bocian, czapla
c) jaskier, zawilec, żonkil, tulipan
Z wyrazem Tadek, bocian, tulipan ułóżcie w zeszycie zdania i je zapiszcie.