Dzień dobry Dzieci !
Dziś już piątek, czyli ostatnie nasze spotkanie przed zasłużonym weekendowym odpoczynkiem. Mam nadzieję, że miło spędzacie czas w domu. Dziś poznamy nową literę "Ż", "ż". Nauczycie się ją pisać w liniaturze. Na matematyce poznamy liczbę 14., a na edukacji przyrodniczej przypomnimy sobie zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego i ptaki powracające do Polski z ciepłych krajów. Wychowanie fizyczne poświecicie na posprzątanie przed weekendem swojego pokoju.
Zapraszam serdecznie na dzisiejsze zajęcia.
Zaczynamy od edukacji polonistycznej.
Przygotujcie zeszyt i tradycyjnie zapiszcie :
W klasie 27.03.2020
Temat: Poznajemy nową literę.
Chciałabym żebyście na początek obejrzeli ilustrację na stronie 46-47 w podr. cz.3. Zastanówcie się, czy widzicie na obrazku nazwy zwierząt, roślin , w których ukryła się głoska "ż".
Mam nadzieję, że poradziliście sobie z tym zadaniem.
Spójrzcie teraz na ilustrację .
Co ona przedstawia?
Świetnie! Tak, to jest żaba.Ile sylab ma wyraz żaba? Ile głosek jest w wyrazie żaba?
ż-a-b-a 4 głoski
ża- ba 2 sylaby
Powiedzcie głośno głoskę "ż" i pomyślcie, czy jest ona samogłoską, czy spółgłoską.
I wszyscy razem żyyyyyyyy. Świetnie, jest spółgłoską. Słyszymy, że ma koleżankę.
Spróbujcie teraz taką żabkę wkleić do zeszytu lub narysować samodzielnie.
Przyjrzyjcie się teraz , jak wygląda litera "ż" i jak zapisujemy ją w linaturze.
Wejdź teraz w podany link :
https://www.superkid.pl/jak-pisac-litery-6. Kliknij na literę "ż". Zobaczysz, w jaki sposób zapisujemy ją w liniaturze. Poproś rodzica albo starsze rodzeństwo, aby zapisali Ci w zeszycie literę:
ż
Ż
żaba
jeż
pożar
To zielona żaba Żaneta .
Dopisz litery, wyrazy oraz zdanie samodzielnie. Wykonaj szlaczek. Otwórzcie teraz ćwiczenie na str. 36-37 i wykonajcie zadanie 1,2 oraz 4.
Gratulacje!
Pamiętam, że mieliście wczoraj przed snem przeczytać czytankę. Proszę, aby Wasi rodzice przesłali mi nagrania. Chcę sprawdzić, jak czytacie i czy słuchacie poleceń Pani.
Przechodzimy do edukacji matematycznej.
Edukacja matematyczna:
Przygotujcie zeszyt i ćwiczenie. Zapiszcie datę.
Popatrzcie na ilustrację i zastanówcie się , ile elementów się na niej znajduje.
Myślę, że dobrze policzyliście motyle. Teraz w swoim zeszycie w pętelce ( tak, jak robiliśmy w klasie) narysujcie 14 motyli.
Na pewno super Wam poszło! Zobaczcie teraz , jak wygląda liczba 14.
Spróbujcie napisać w zeszycie dwie linijki liczby 14.
A teraz zapiszemy kilka działań matematycznych, których wynikiem będzie 14.
5+9= 14
6+8=14
7+7=14
8+6=14
9+5=14
10+4= 14
Otwórzcie ćwiczenie na str. 14 i przygotujcie linijkę. Pamiętacie, jak uczyliśmy się mierzyć linijką.
Zaczynamy mierzenie zawsze od 0.
Zmierzcie długości pasków w zad.1.
Przeczytajcie treść zad. 3 i spróbujcie je rozwiązać.
Dla chętnych zad. 2 str. 22
A teraz odpocznijcie chwilkę, bo na pewno się zmęczyliście.
Przechodzimy do edukacji przyrodniczej.
Edukacja przyrodnicza
Posłuchajcie tekstu . ( jeśli nie mogą Państwo otworzyć nagrania wysłałam je również na Messengera) Odpowiedzcie ustnie na pytania:
Co robi żaba? A co robią jeże? Pomyślcie, jakie jeszcze zwierzęta budzą się ze snu zimowego. Pomoże Wam w tym ilustracja.
Posłuchajcie wywiadu z bocianem- ptakiem, który powraca na wiosnę do Polski.
Zobaczcie, jakie inne ptaki wracają do nas na wiosnę.
Ciekawa jestem, czy widzieliście już któregoś z tych ptaków? Koło mojego domu codziennie chodzą żurawie:-).
Zapraszam teraz na wychowanie fizyczne.
Wiecie, że wiosna to czas porządków. Mamy na pewno sprzątają swoje ogródki. Tatusiowie szykują kosiarki. Więc Wasze dzisiejsze zadanie też będzie dotyczyło porządków. Wysprzątacie swój pokój!!! Jeśli okaże się, że macie w nich porządek posprzątajcie pokój rodziców. Życzę powodzenia. Czekam na zdjęcia z Waszych wiosennych porządków.
Do usłyszenia w poniedziałek.
Nie zapominajcie o Waszych kalendarzach pogody.
Ściskam mocno.
pani Paulina