czwartek, 2 kwietnia 2020

Numery alarmowe- zawieszki


Mam nadzieję, że zawieszki pomogą Pierwszakom w zapamiętaniu ważnych numerów alarmowych



Nadia 

Bartek Lechocki 





Damian
Filip 

Lena M.



Karol 

Iga

Bartek J. 

Klaudia 
Witek 

Alan 


Artur 
Lena Ch. 

Ania 
Gracjan
Miłosz 
Mateusz

03.04 Na polu

Dzień dobry!

Dziś ostatnie Nasze spotkanie w tym tygodniu. Po dzisiejszych zajęciach będziecie przez dwa dni odpoczywać. Cieszycie się?

Posłuchajcie, o czym dziś będziecie się uczyć.


Zaczniemy od edukacji przyrodniczej. 
Przygotujcie zeszyt, ćwiczenie oraz podręcznik. Zapiszcie w zeszycie :

W klasie 03.04.2020
Temat: Na polu. 


Obejrzyjcie ilustracje, na których przedstawione jest pole uprawne w różnych porach roku.
Darmowe Zdjęcia : sadzonki, buraczany, pędy, nasionko, wiosna ...WPŁYW MATERIAŁU SIEWNEGO KWALIFIKOWANEGO NA WIELKOŚĆ PLONU ...

wiosna                                                                                         lato 


Pole, Uprawne, Jesienią, Drzewo, Promienie, Słońca, HDR
jesień 





Pole, Uprawne, Śnieg, Drzewa
zima






















Spróbujcie opowiedzieć, jak wygląda pole w różnych porach roku. Jeśli macie możliwość wklejcie te ilustracje do zeszytu. 
Obejrzyjcie teraz  filmik, w którym zobaczycie, jak zmienia się pole wiosną. 



Otwórzcie teraz ćwiczenie na str. 48. Wklejcie zdjęcia pola w odpowiedniej kolejności. 

Nauczymy się teraz, jakie rośliny rolnik uprawia na polu. Rozpoczniemy od zbóż.

Kukurydza Grafika wektorowa - kukurydza odmiany, sweet corn ...
kukurydza


Jęczmień – Wikipedia, wolna encyklopedia
jęczmień
Owies
owies
Pszenica - Obraz na płótnie - Opinie i atrakcyjne ceny na Ceneo.pl
pszenica 
Preparaty na wzmocnienie żyta – Odmiany chwastów
żyto



Zastanówmy się teraz wspólnie, jakie produkty w Waszych domach stworzone są z tych zbóż. Pomogą Wam obrazki .

MAKARON PSZENICA DURUM ZDROWY - Wszystko o gotowaniu w kuchni ...Wyniki badań
Płatki kukurydziane 1kg • Sklep internetowy • Wysyłka 24hPŁATKI OWSIANE GÓRSKIE - 500g - MELVIT - zdrowa żywność, zdrowe ...


Zwróćcie uwagę, że zboża są potrzebne do wytwarzania wielu produktów, które używane są             w Waszych domach.
Co jeszcze sadzimy na polu? 
 Otwórzcie podręczniki na str. 58 i popatrzcie na obrazki. 
W zeszycie zapiszcie pośrodku kartki pole i wypiszcie od myślników ( -) nazwy tych roślin. Możecie też narysować te rośliny. 
Następnie w zad. 2  połączcie  ze sobą zdjęcia roślin hodowanych na polu i przygotowanych      
z nich produktów lub potraw. 

Teraz dowiecie się, jakie prace wykonuje się w domowych ogródkach. A może ktoś z Was pomagał już Rodzicom w pracach w ogródku? 
Spójrzcie na zad. 3 ze str. 49. Spróbujcie z kolorowych sylab ułożyć wyrazy i podpisać nimi ilustracje. Potem sprawdźcie, czy poprawnie rozwiązaliście zadanie. 

podlewa                                                     kopie                                        grabi 

Czas na zwierzęta żyjące na polu : 


źródło: Scholaris 



Możecie ilustrację wkleić do zeszytu. 

Zadanie dla Was: Przeczytajcie tekst ze strony 58-59 przed snem. W poniedziałek posłucham,  jak pięknie czytacie. 

Czas na odpoczynek i zdrową przekąskę. 

Przechodzimy do edukacji matematycznej

Przygotujcie patyczki ( kredki, to co macie w domu)  oraz zeszyt. 
W zeszycie zapiszcie dzisiejsza datę. 

Zaczynamy od treningu matematycznego !
Korzystając z patyczków dokonajcie obliczeń. Działania zapiszcie w zeszycie. 

8+5=             12-3=          15+1=            16-8=              8+7=           14-6=       

12+4=          13-9=            5+8=             10-5=              11+2=         11-5=

Wybierzcie jeden przykład na dodawanie i jeden na odejmowanie i wykonajcie do niego ilustrację      w zeszycie. Proszę , aby ilustracje były związane z polem. 

Myślę, że świetnie sobie poradziliście. 

Spróbujemy teraz rozwiązać zadania tekstowe. Przeczytajcie.

Zad. 1 Asia miała 7 maków, a Jola 9. Ile razem miały maków? Zapiszcie działanie i odpowiedź        w zeszycie. Sprawdźcie, czy dobrze udało Wam się rozwiązać zadanie.

7+9= 16
Odp. Razem miały 16 maków. 

Zad.2  Waldek miał w swojej kolekcji 16 znaczków, a Zenek o 8 znaczków mniej . Ile znaczków miał Zenek. Zapiszcie działanie i odpowiedź w zeszycie. Sprawdźcie, czy dobrze udało Wam się rozwiązać zadanie.

16-8= 8
Odp. Zenek miał 8 znaczków. 

W nagrodę poćwiczcie pod podanym linkiem https://www.matzoo.pl/klasa1/ktora godzina_6_344 godziny na zegarze. 

Na dziś pozostały jeszcze tylko zajęcia z wychowania fizycznego. 



Czas na zasłużony odpoczynek. Widzimy się w poniedziałek.

Do zobaczenia

pani Paulina 












Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...