Mam nadzieję, że poradziliście sobie ze wczorajszymi zadaniami. Dziś czekają na Was nowe wyzwania. Posłuchajcie, co dziś dla Was przygotowałam.
Rozpoczniemy dziś od edukacji przyrodniczej.
Przygotujcie zeszyty. Zapiszcie datę oraz temat.
Temat: Życie w ulu.
Zacznijmy od obejrzenia filmu o pszczołach.
Jak nazywa się dom pszczół?
Czy wszystkie pszczoły w ulu są tak samo ważne ?
Jakie rodzaje pszczół wystąpiły w tym filmie?
robotnice
królowa
trutnie
Przeczytajcie , co robią poszczególne pszczoły w ulu.
ROBOTNICE- zbierają nektar i pyłek po 12 godzin dziennie.
KRÓLOWA- składają jaja, z których powstają pszczoły. Królowa w ulu może być tylko jedna.
Zobaczcie, jak wyglądają poszczególne rodzaje pszczół. Zwróćcie uwagę, że królowa jest bardzo duża. Dzieje się tak dlatego, że codziennie jest dokarmiana przez pszczoły robotnice.
źródło: hermanowka.pl
Wpiszcie do swojego zeszytu rodzaje pszczół oraz czym się one zajmują w ulu. Jeśli to możliwe wklejcie ilustracje pszczół do zeszytu.
A teraz posłuchajcie opowiadania o pszczołach.
Spróbujcie powiedzieć, dlaczego pszczoły są tak ważne dla ludzi?
Zapiszcie odpowiedź na pytanie w zeszycie.
Czas na przerwę. Możecie w tym czasie wyjść na zewnątrz i posłuchać, czy obok Waszego domu słychać pszczółki.
Edukacja polonistyczna
Zapiszcie w zeszycie datę oraz temat.
Temat:Poznajemy literę "ń".
Jaki miesiąc ukrył się w wyrazie majówka?
Oczywiście jest to miesiąc maj.
MAJÓWKA- wycieczka za miasto, czas na odpoczynek.
Obejrzyjcie obrazki , w których ukryła się litera, którą dziś poznajemy. Nazwijcie ilustracje. Podzielcie na głoski ich nazwy.
Odrysujcie w zeszycie swoją dłoń. Pokolorujcie ją najpiękniej , jak potraficie.
Zapiszcie w zeszycie:
ń
ń
słoń
dłoń
kaczeńce
Zosieńka lubi kaczeńce.
Czas na krótką przerwę. Sięgnijcie po wodę.
Edukacja matematyczna
Spróbujcie wykonać obliczenia, które znajdują się na grafach. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania karty działania zapiszcie w zeszycie.
Dużo było tych obliczeń . Dlatego na tym zakończymy matematykę.
Edukacja techniczna -
Spróbujcie wykonać pszczółkę z kółek.
Potrzebne materiały:
– 3 żółte kółka, – 2 czarne kółka, – jedno w kolorze białym lub innym jasnym, – nożyczki, – klej, -czerwony flamaster, – oczy, – kawałek papieru na wycięcie czółek.
Pracę zaczynamy od przyklejenia naprzemiennie kółek, zaczynając od żółtego. Po przyklejeniu drugiego żółtego kółka warto w tym momencie wkleić skrzydełka stworzone z przecięcia kółka w jasnym kolorze. Na samym końcu doklejamy oczy, czółka i rysujemy uśmiech.
źródło: edufunkids.com
Na wykonanie pracy macie tydzień. Czekam na zdjęcia prac 05 maja.