wtorek, 24 marca 2020

Galeria prac- ilustracja do piosenki

Karol 
Filip
Ania 


Alan  

Bartek Jastrząb 

Artur 
Damian 


Bartek Lechocki 

Iga 

Miłosz 




Mateusz 
Nadia 
Witek 
Lena Mikłaszewska
Lena Chabiniak 

25.03 Kłopoty z marcową pogodą

Witam Was Pierwszaki!

Od dzisiaj zaczynamy wprowadzać nowe wiadomości. Poznamy przez najbliższe dni nowe litery oraz liczby. Będziemy uczyli się pisać , czytać, liczyć, rozwiązywać zadania tekstowe.Dowiemy się, jaka pogoda panuje w marcu.

Dzisiejszy temat lekcji : Kłopoty z marcową pogodą. Proszę, abyście otworzyli zeszyt z edukacji polonistycznej . Zapiszcie:

W klasie                            25.03

Temat: Kłopoty z marcową pogodą.

Wysłuchajcie przeczytanego przeze mnie opowiadania pod tytułem " Ale się wiosna zdziwi".              ( nagranie przesłałam na nasz klasowy Messenger). Następnie spróbujcie Rodzicom lub rodzeństwu odpowiedzieć na pytania: 
1. Dlaczego dzieci podzieliły się na grupy?
2. Jakie zadania do wykonania wymyśliły dzieci?

Myślę, że udzieliliście poprawnych odpowiedzi. Brawo!!!
Proszę, aby teraz pod tematem znalazła się ilustracja do wysłuchanego opowiadania. 

Zróbcie sobie krótką przerwę.Zjedzcie np. owoc i wróćcie do zadań. 

Przejdziemy teraz do edukacji przyrodniczej.
Tradycyjnie otwórzcie zeszyt i zapiszcie w nim datę.

Posłuchajcie nagrania o pogodzie. ( nagranie na Messengerze). 
O czym było to opowiadanie? 
Zobaczcie na przygotowane przeze mnie symbole pogody ( takie symbole umieszczamy na naszym kalendarzu pogody w klasie).

Znalezione obrazy dla zapytania: symbole pogody chomikuj

Przerysujcie podane symbole do zeszytu. Pomyślcie, co mogą one oznaczać. ( burza, opady deszczu , częściowe zachmurzenie, słońce, zachmurzenie, opady śniegu). A teraz zastanówcie się , co pasuje do pogody w marcu. Podpowiedzią może być podany wierszyk 

Wieje wiatr, pada deszcz, a tu słonko świeci. 
Pada śnieg, zimno jest- tak to w marcu bywa  przecież. 

Zwróćcie uwagę, że w marcu zauważymy wszystkie te elementy pogody. Dlatego mówi się, że :
  W marcu jak w garncu. 

To tak jak mama gotuje zupę. Wrzuca do garnka wszystkiego po trochę. 

Przyjrzyjcie się : 
Spróbujcie taki garnek ze składnikami pogody narysować w swoim zeszycie. 

Uzupełnijcie teraz ćwiczenie 2 ze str. 32 oraz ćwiczenie 3 i 4 str. 33. 
Wiem, że dzisiaj mieliście dużo pracy.  Obejrzyjcie teraz filmik o kalendarzu pogody.

Taki kalendarz będziecie tworzyć w domu przez najbliższy tydzień. Możecie do tego wykorzystać podany poniżej szablon lub stworzyć własny. Każdego dnia od dzisiaj zaznaczacie w kalendarzu , jaka była pogoda.  Na Wasze kalendarze czekam 01.04. Na pewno będą piękne. 



Życzę powodzenia. Do usłyszenia jutro!

pani Paulina 


Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...