Edukacja polonistyczna:
Zapiszcie w zeszycie :
W klasie 31.03
Temat: Opiekujemy się zwierzętami.
Wysłuchajcie na początek czytanego przeze mnie opowiadania pt. " Wściekły chomik" .
Możecie śledzić tekst na str. 50 w podręczniku.
Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania:
1. Jak miała na imię główna bohaterka opowiadania?
2. Jakie zwierzątko było pod jej opieką ?
3. Dlaczego chomik się zdenerwował?
Zapiszcie te pytania w zeszycie. Odpowiedzi na nie udzielcie ustnie.
Otwórzcie ćwiczenie na str. 40 i spróbujcie ponumerować ilustracje zgodnie z kolejnością wydarzeń w opowiadaniu.
Opowiedzcie własnymi słowami tę historię.
Jak myślicie dlaczego chomik ugryzł Monikę? Co musiał czuć? Wybierzcie właściwe określenia
i uzupełnijcie zdanie. Zapiszcie je w zeszycie .
- chory
- wystraszony
- wesoły
- radosny
- zły
- zmęczony
A teraz zastanówcie się, jakie jest Wasze ulubione zwierzątko domowe. Jeśli nie macie takiego zwierzątka wymyślcie je. Opowiadając o zwierzątku weźcie pod uwagę pytania:
- Jak się nazywa?
- Jak się zachowuje?
- Co lubi jeść?
- Co lubię z nim robić?
Narysujcie to zwierzątko w zeszycie.
Odpocznijcie chwilkę.
A teraz zastanówcie się , co to za lekarz. Możecie wkleić przygotowaną ilustrację do zeszytu i ją podpisać.
źródło : Internet |
weterynarz
Pamiętajcie, że weterynarz to lekarz, który leczy zwierzęta. Pomyślcie, co jeszcze może robić weterynarz.
weterynarz
1. Bada zwierzęta
2. Rozpoznaje choroby.
3.Zapobiega chorobom.
4.Wykonuje operacje zwierząt.
Obejrzyjcie na koniec filmik na temat pracy weterynarza. https://www.youtube.com/watch?v=2VjQgsCBDzM
Przygotujcie się do matematyki. Wyjmijcie zeszyt i ćwiczenie. Zapiszcie datę .
Edukacja matematyczna
Popatrzcie na ilustracje i powiedzcie, ile mamy na ilustracji rybek.
źródło: Printoteka |
Ile jest klocków? Ile jest stóp?
Na pewno udzieliliście odpowiedzi 15 .
Narysujcie w zeszycie pętlę , a w niej 15 Waszych ulubionych owoców. Następnie zapiszcie w zeszycie trzy linijki liczby 15.
Otwórzcie teraz ćwiczenia na str. 24. Zapiszcie liczbę 15 w kratkach.Teraz spróbujemy wspólnie rozwiązać zad. 1 ze str.24.
Przeczytajcie treść zadania. Podkreślcie na niebiesko dane, czyli liczby, które są podane w zadaniu. Na czerwono podkreślcie pytanie.
Popatrzcie na obrazek.
Ile zegarów do naprawy miał zegarmistrz?
Skreślcie zegary, które już naprawił. ( wróć do danych z zadania)
Zapiszcie działanie.
15- 5= 10
Popatrzcie teraz jeszcze raz na pytanie do zadania i udzielcie ustnie odpowiedzi.
Spójrzcie na zad. 3 str. 24 podr. Policzmy razem, ile to pieniędzy.
10zł+ 5zł = 15zł 10zł +1zł+ 2zł= 13zł
10zł+ 1zł+ 1 zł+ 2zł= 14zł 10zł+ 1zł+ 2zł+2zł= 15 zł
Zapiszcie w zeszycie 5 działań z pieniążkami, których wynik jest 15 .
Na koniec zajmiemy się zad. 2 ze str. 24 w ćwiczeniu.
Dla chętnych: zad. 4.
Odpocznijcie. Napijcie się soku. Przed nami jeszcze tylko numery alarmowe.
Będziecie potrzebowali zeszyt do przyrody. Zapiszcie w nim datę.
Powiedzcie mi, pod jaki numer dzwonimy, gdy wybuchnie pożar? Jaki jest numer na policję? Pod jaki numer zadzwonimy, gdy chcemy wezwać pogotowie ratunkowe?
Zapiszcie te numery w zeszycie . Możecie również wkleić ten obrazek.
997- policja
998 - straż
999- pogotowie ratunkowe
Obejrzyjcie filmik o numerach alarmowych.
Pamiętajcie, że pod te numery dzwonimy wtedy, gdy naprawdę coś się dzieje.
Nigdy nie robimy sobie żartów dzwoniąc na numery alarmowe.
Jestem ciekawa, jak Wasze kalendarze pogody. Czekam na ich zdjęcia jutro.
Do jutra!
pani Paulina