Dziękuję za Wasze latawce. Są śliczne i bardzo pomysłowo ozdobione. Gdy dotrą do mnie wszystkie prace stworzę z nich galerię.
A teraz posłuchajcie, co dziś na Was czeka.
Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej. W zeszytach zapiszcie datę oraz temat.
Temat: " Ludzie jak ptaki"- czytamy tekst ze zrozumieniem.
Posłuchajcie na początek bajki o Dedalu i Ikarze, którzy marzyli o tym, aby latać.
1. Na jaki pomysł wpadł Dedal?
2. Co zrobił Ikar?
3. Jak myślicie, dlaczego próba latania nie powiodła się?
Otwórzcie podręczniki na stronie 25. Posłuchajcie czytanego przeze mnie tekstu. Na końcu usłyszycie 2 pytania, które zapiszcie w zeszycie i na nie odpowiedzcie. Sprawdzimy w ten sposób, jak Wam idzie pisanie ze słuchu.
Obejrzyjcie obrazki przestawiające pojazdy latające.
pixers.pl pinterest.com
pixabay.com pixabay.com
Spróbujcie nazwać te pojazdy i zapisać ich nazwy w zeszycie. Pamiętajcie o przecinku. Później sprawdźcie, czy poprawnie zapisaliście
( balon, samolot, helikopter,szybowiec, latawiec, motolotnia).
Ułóżcie z dwoma nazwami pojazdów zdania i je zapiszcie.
ZADANIE: Nauczcie się czytać tekst ze strony 25 podr.
Czas na przerwę. Wykonajcie w tym czasie 5 przysiadów i 10 podskoków.
Edukacja muzyczna:
Posłuchajcie piosenki pt. " Ptasie głosy". Spróbujcie zapamiętać jej słowa. Spróbujcie naśladować odgłosy ptaków, o których usłyszycie w piosence. Wykonajcie na kartce z bloku ilustrację do tej piosenki.
Edukacja matematyczna:
Otwórzcie zeszyty i zapiszcie dzisiejszą datę. Teraz otwórzcie podręczniki na stronie 35.
ZADANIE 1
Rozwiążemy wspólnie zadanie 1.
- Przeczytajcie treść zadania.
- Ile dzieci dostało po 20 zł od rodziców? Wypiszcie imiona dzieci jedno pod drugim:
- Zosia
- Julek
- Kasia
Zastanówcie się, co mogła kupić Zosia, Julek oraz Kasia skoro każde dziecko wydało po 20 zł. Sprawdźcie, czy ja wpadłam na taki sam pomysł.
Zosia : 20zł= 6zł+4zł+10zł
Julek: 10zł+10zł
Kasia: 5zł+4zł+1zł+10zł
Pamiętajcie, że każdy z Wam mógł zapisać inne działania.
- Popatrzcie na obrazki i powiedzcie, jakie zabawki kupiła Zosia, a jakie Julek. Czy dzieci wydały po 20 zł? Zapiszcie działania.
- Narysujcie w zeszycie, co mogła kupić Kasia.
ZADANIE 2
Przygotujcie linijki oraz czerwoną, zieloną i niebieską kredkę. Narysujcie czerwony odcinek o długości 8 cm, niebieski odcinek o długości 10 cm, zielony odcinek o długości 6 cm.
Obliczcie:
- O ile centymetrów czerwony odcinek jest dłuższy od zielonego?
- O ile centymetrów niebieski odcinek jest dłuższy od zielonego?
- Ile centymetrów mają razem odcinek czerwony i niebieski?
- Ile centymetrów mają razem odcinek zielony i niebieski?
Wychowanie fizyczne :
Poćwiczcie razem z rówieśnikami.
Na dziś to wszystko. Widzimy się jutro.
Pozdrawiam cieplutko.
Pani Paulina