środa, 6 maja 2020

Czego uczymy się od ptaków?, czwartek 07.05

Dzień dobry w czwartkowy poranek!

Dziękuję za Wasze latawce. Są śliczne i bardzo pomysłowo ozdobione. Gdy dotrą do mnie wszystkie prace stworzę z nich galerię.

A teraz posłuchajcie, co dziś na Was czeka.


Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej. W zeszytach zapiszcie datę oraz temat.

Temat: " Ludzie jak ptaki"- czytamy tekst ze zrozumieniem. 

Posłuchajcie  na początek bajki o Dedalu i Ikarze, którzy marzyli o tym, aby latać. 


1. Na jaki pomysł wpadł Dedal?
2. Co zrobił Ikar? 
3. Jak myślicie, dlaczego próba latania nie powiodła się?

Otwórzcie podręczniki na stronie 25. Posłuchajcie czytanego przeze mnie tekstu. Na końcu usłyszycie 2 pytania, które zapiszcie w zeszycie i na nie odpowiedzcie. Sprawdzimy w ten sposób, jak Wam idzie pisanie ze słuchu. 







Obejrzyjcie obrazki przestawiające pojazdy latające. 


Fototapeta Balon latający na zachodzie słońca • Pixers® - Żyjemy ...  Znalezione obrazy dla zapytania samolot grafika | Obrazy ...
 pixers.pl                                                                                  pinterest.com 


Helikopter Wirniki Pływające - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay Szybowiec Lotnictwo Samolot - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay
pixabay.com                                                                pixabay.com

Latawiec Mucha Czerwony - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay    Czym podróżujemy? Transport - EUROTEST
pixabay.com                                              eurotekst.pl

Spróbujcie nazwać te pojazdy i zapisać ich nazwy w zeszycie. Pamiętajcie o przecinku. Później sprawdźcie, czy poprawnie zapisaliście

( balon, samolot, helikopter,szybowiec, latawiec, motolotnia).

Ułóżcie z dwoma nazwami pojazdów zdania i je zapiszcie.

ZADANIE: Nauczcie się czytać tekst ze strony 25 podr. 

Czas na przerwę.  Wykonajcie w tym czasie 5 przysiadów i 10 podskoków. 

Edukacja muzyczna: 

Posłuchajcie piosenki pt. " Ptasie głosy". Spróbujcie zapamiętać jej słowa. Spróbujcie naśladować odgłosy ptaków, o których usłyszycie w piosence.  Wykonajcie na kartce z bloku ilustrację do tej piosenki.



Edukacja matematyczna: 

Otwórzcie zeszyty i zapiszcie dzisiejszą datę. Teraz otwórzcie podręczniki na stronie 35. 

ZADANIE 1 
Rozwiążemy wspólnie zadanie 1. 


  • Przeczytajcie treść zadania.
  •  Ile dzieci dostało po 20 zł od rodziców? Wypiszcie imiona dzieci jedno pod drugim:
  • Zosia
  • Julek
  • Kasia 
Zastanówcie się, co mogła kupić Zosia, Julek oraz Kasia skoro każde dziecko wydało po 20 zł. Sprawdźcie, czy ja wpadłam na taki sam pomysł.

Zosia : 20zł= 6zł+4zł+10zł

Julek: 10zł+10zł 

Kasia: 5zł+4zł+1zł+10zł 

Pamiętajcie, że każdy z Wam mógł zapisać inne działania.

  • Popatrzcie na obrazki i powiedzcie, jakie zabawki kupiła Zosia, a jakie Julek. Czy dzieci wydały po 20 zł? Zapiszcie działania.
  • Narysujcie w zeszycie, co mogła kupić Kasia. 
ZADANIE 2 
Przygotujcie linijki oraz czerwoną, zieloną i niebieską kredkę.  Narysujcie czerwony odcinek o długości 8 cm, niebieski odcinek o długości 10 cm, zielony odcinek o długości 6 cm. 

Obliczcie: 
  • O ile centymetrów czerwony odcinek jest dłuższy od zielonego? 
  • O ile centymetrów niebieski odcinek jest dłuższy od zielonego? 
  • Ile centymetrów mają razem odcinek czerwony i niebieski?
  • Ile centymetrów mają razem odcinek zielony i niebieski? 

Wychowanie fizyczne : 

Poćwiczcie razem z rówieśnikami. 



Na dziś to wszystko. Widzimy się jutro.

Pozdrawiam cieplutko.

Pani Paulina 




Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...