Przed Wami ostatni dzień nauki przed weekendem. Ale zanim , to posłuchajcie, co dziś dla Was przygotowałam.
Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej. Przygotujcie zeszyty . Zapiszcie datę oraz temat.
Temat: Powtarzamy wiadomości.
Zaczniemy od powtórzenia, w jaki sposób zapisujemy wyrazy w kolejności alfabetycznej. Oczywiście , nie obejdzie się bez znajomości alfabetu. Dla zapominalskich przygotowałam piosenkę o alfabecie. Może przypominacie sobie piosenkę "Rap o alfabecie"?
ZAPISYWANIE WYRAZÓW W KOLEJNOŚCI ALFABETYCZNEJ
Zapiszcie w zeszycie alfabet.
a ą b c ć d e ę f g h i j k l ł m n ń o ó p r s ś t u w y z ź ż
Popatrzcie na zapisane przeze mnie wyrazy : cebula, zięba, mucha, osa .
Nie są one ułożone w kolejności alfabetycznej.
Spójrzcie teraz:
cebula, mucha, osa, zięba . To jest ułożenie alfabetyczne.
Litera c występuje w alfabecie przed m , m występuje przed o, o występuje przed z.
Teraz czas na Was . Ułóżcie podane wyrazy w kolejności alfabetycznej. Zwracajcie uwagę na pierwsze litery.
a) Zuzia, Tadek, Monika, Kamila
b) kos, jaskółka, bocian, czapla
c) jaskier, zawilec, żonkil, tulipan
Z wyrazem Tadek, bocian, tulipan ułóżcie w zeszycie zdania i je zapiszcie.
ZAPISYWANIE WYRAZÓW Z : ź, zi, ć, ci, dź, dzi, ś, si.
Pamiętacie lekcję o zmiękczeniach? W ramach przypomnienia obejrzyjcie filmik, w jaki sposób zapisujemy zmiękczenia.
Spróbujcie teraz zapisać wyrazy, które usłyszycie z filmiku.
Z wybranymi 3 wyrazami zapiszcie w zeszycia zdania.
Na koniec dyktando online. Kliknijcie w podany link i poćwiczcie pisownię wyrazów z "ś", "si".
Czas na chwilę przerwy.
Edukacja matematyczna. W zeszytach zapiszcie datę oraz temat.
Temat: To wiem, to potrafię.
Rozpoczniemy od powtórzenia zegarów.
Na początek krótki filmik.
Na zegarach zaznaczcie podane godziny:
- 09:00
- 11:00
- 04:00
Tarczę zegara , na której zaznaczyliście godz. 04:00 pokolorujcie na zielono, godz. 09:00 na żółto, a 11:00 na czerwono.
- Ile godzin upłynęło od godz. 4:00 do 9:00
- Ile godzin upłynęło od godz. 9:00 do 11:00
OBLICZENIA WAGOWE
Przeczytajcie zadanie:
Zwróćcie uwagę, że waga jest w równowadze. To znaczy, że po obu stronach jest tyle samo kilogramów.
Obejrzyjcie filmik i sprawdźcie, czy dziecko dobrze rozwiązało zadania.
Ostatnie zadanie na dziś dotyczy obliczeń pieniężnych.
- Spróbujcie zapisać, w jaki sposób możemy rozmienić podane kwoty:
- 20 zł na same banknoty
- 10 zł na monety
- 20 zł na banknoty i monety
Wychowanie fizyczne:
Dziś chciałabym, abyście spędzili aktywnie czas na podwórku. Możecie nagrać filmik, jak się bawicie. Chętnie pooglądam.
Na dziś to wszystko. Widzimy się w poniedziałek. Ładujcie akumulatory na kolejny tydzień.
Pozdrawiam
pani Paulina
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz