Wasze prace umieściłam już w galerii. Wszystkie są piękne i bardzo pomysłowe.Wykazaliście się ogromną wyobraźnią. Brawa dla Was.
Posłuchajcie, o czym dziś będziemy się uczyć.
Rozpoczniemy od edukacji społecznej.
Przygotujcie zeszyt do edukacji polonistycznej. Zapiszcie datę oraz temat:
O zachowaniu w teatrze.
Posłuchajcie opowiadania pt. " Czyste ubranie".
Zapiszcie w zeszycie podane pytania:
1. Dokąd wybierali się Kuba i Buba?
2. W co ubrała się Buba?
3. Dlaczego Buba się zdenerwowała?
Odpowiedzcie na te pytania ustnie.
A teraz obejrzyjcie filmik, z którego dowiecie się, czy mama Kuby i Buby miała rację wybierając strój dla Buby.
Pomyślcie, jak należy zachowywać się w teatrze.
Przygotowałam dla Was kilka zasad. Przeczytajcie je i zastanówcie się, czy zgadzacie się z nimi. Poprawne zasady zachowania zapiszcie w zeszycie.
ZASADY ZACHOWANIA W TEATRZE
1. Na przedstawienie teatralne przychodzimy punktualnie.
2. Używamy telefonów komórkowych.
3. Nie rozmawiamy w trakcie przestawienia.
4. Jemy cukierki i paluszki.
5. Bijemy brawo po zakończonym spektaklu.
5.Podczas spektaklu nie kręcimy się i nie wychodzimy.
UWAGA ! SPEKTAKL TO INACZEJ PRZEDSTAWIENIE
Zobaczcie, w jaki sposób powstaje spektakl i jak wygląda teatr.
Na tym kończymy edukację społeczną. Czas na chwilę przerwy. Zapraszam po zdrową przekąskę.
Edukacja polonistyczna
4. Jemy cukierki i paluszki.
5. Bijemy brawo po zakończonym spektaklu.
5.Podczas spektaklu nie kręcimy się i nie wychodzimy.
UWAGA ! SPEKTAKL TO INACZEJ PRZEDSTAWIENIE
Zobaczcie, w jaki sposób powstaje spektakl i jak wygląda teatr.
Na tym kończymy edukację społeczną. Czas na chwilę przerwy. Zapraszam po zdrową przekąskę.
Edukacja polonistyczna
Zeszyt już macie przed sobą.
Zapiszcie tylko nowy temat: Poznajemy ci, Ci.
Spójrzcie na wyrazy i na zaznaczone w nich litery.
( 5 głosek, 6 liter, 2 sylaby)
Zapiszcie tylko nowy temat: Poznajemy ci, Ci.
Spójrzcie na wyrazy i na zaznaczone w nich litery.
- ćma
- ciasto
- ciocia
- boćki
- paproć
- babcia
W każdym z tych wyrazów ukryła się spółgłoska miękka ć,ci.
Wczoraj dowiedzieliście się, jak zapisujemy ć, Ć. Dziś zobaczcie , w jaki sposób w liniaturze zapisujemy ci, Ci.
Wklejcie lub narysujcie w zeszycie ilustrację przedstawiającą ciasto .
źródło: freepik.com
Podzielcie wyraz ciasto na sylaby oraz głoski. Ile liter będzie w wyrazie ciasto?
|
W zeszycie zapiszcie:
ci
Ci
ciasto
babcia
ciągnik
pociąg
Smerf Ciamajda był bardzo nieuważny.
Ostatnie zadanie z edukacji polonistycznej:
Podane wyrazy zapisz w zeszycie. Podziel je na 3 grupy. Wyrazy z każdej grupy zamaluj innym kolorem.
ciasto, ciebie, kociak, bociek, ciągnik, ciągnie, cielę, ciało, pociąg.
Edukacja matematyczna
Przygotuj zeszyt. Zapisz datę.
Spójrz na ilustrację i przelicz elementy.
Do podanej liczby elementów dodaj 14. Liczba, którą otrzymasz to liczba, którą dziś poznamy.
Ile dziesiątek ukrytych jest w liczbie 20?
20= 10+10 ( dwie dziesiątki).
W zeszycie narysujcie pętelkę , a w niej 20 kolorowych piłek.
Następnie zapiszcie 3 linijki liczby 20.
Teraz zastanowimy się, w jaki sposób można otrzymać kwotę 20 zł. Znamy już monety 1zł, 2 zł, 5 zł, oraz banknot 10zł. Dziś pokażę Wam , jak wygląda banknot 20 zł.
źródło: allegro
Jak otrzymać 20zł korzystając z poznanych monet i banknotów. Zapiszcie w zeszycie 5 przykładów, a potem sprawdźcie, czy ja wymyśliłam takie same.
20zł= 10zł+ 10zł
20zł= 5zł+5zł+5zł+5zł
20zł= 10zł+5zł+5zł
20zł= 10zł+ 5zł+ 2zł+2zł+1zł
20zł= 1zł+1zł+1zł+1zł+1zł+5zł+10zł
Na koniec rozwiążcie zadania ze str. 29 w podręczniku.
Zapraszam teraz na wychowanie fizyczne.
Dziś chciałabym ,abyście poćwiczyli kozłowanie. Pamiętacie, w jaki sposób robiliśmy to na sali gimnastycznej. Dla zapominalskich krótki filmik.
To wszystko na dzisiaj. Życzę Wszystkim udanego weekendu. Do usłyszenia w poniedziałek.
pani Paulina