Witam Pierwszaki!
Obejrzyjcie filmik, z którego dowiecie się, czym dzisiaj się zajmiemy.
Dziś rozpoczniemy od edukacji matematycznej.
Przygotujcie zeszyt i ćwiczenie do matematyki.Zapiszcie w nim dzisiejszą datę ( 02.04.2020)
Na początek spróbujemy rozwiązać zadanie matematyczne z hasłem.
Obliczcie działania matematyczne i ułóżcie wyniki w kolejności rosnącej . Działania i hasło zapiszcie w zeszycie.
10-9 = 13-10= 9-3= 9-7 = 9-5= 7-2 = 9-2= 2+6=
B Z E E P I C Z
1+8= 3+7 = 5+6= 6+6= 7+6= 8+6=
E Ń S T W O
Jakie Wam wyszło hasło. Sprawdźcie, czy takie , jak mi : BEZPIECZEŃSTWO
Zastanówcie się, co oznacza słowo BEZPIECZEŃSTWO i kiedy możemy się narazić na niebezpieczeństwo .
Obejrzyjcie filmik, z którego dowiecie się, co należy robić, aby być bezpiecznym w domu i w mieszkaniu .
A teraz przypomnijcie sobie, jakie liczby już poznaliśmy. Policzcie głośno od 0-15.
Dziś poznamy kolejną liczbę, czyli 16 .
Policzcie, ile mamy klocków, stóp i figur na planszy?
Teraz Wy w zeszycie w pętli narysujcie zbiór składający się z 16 elementów ( to, co chcecie).
Pod spodem zapiszcie trzy linijki liczby 16.
Odpocznijcie chwilkę. Napijcie się wody.
Otwórzcie teraz ćwiczenie na str. 29 i przeczytajcie głośno zad. 1. Podkreślcie na czerwono pytanie, a na niebiesko dane . Spróbujcie rozwiązać to zadanie.
Przechodzimy teraz do obliczeń. Przygotujcie sobie patyczki lub 16 kredek. Zobaczcie na zadanie 2. Będziemy razem liczyć.
Patyczki i kredki będą Wam też potrzebne do zad. 4 na str. 30. Proszę przy każdym działaniu zapisać wynik, a następnie pokolorować działania według podanych kolorów. Wynik 15 na zielono, wynik 10 na pomarańczowo, a wynik 13 na niebiesko.
Zostało nam jeszcze do rozwiązania zad. 2 z bratkami. Policzcie na początek, ile mamy razem bratków żółtych i białych. Zapiszcie działanie. Sprawdźcie , czy dobrze.
11+1 = 12
Teraz dorysujcie 2 fioletowe bratki obok białego .Obliczcie, ile jest razem fioletowych bratków. Zapiszcie działanie. Sprawdźcie
2+2= 4
A teraz musimy obliczyć, ile jest wszystkich bratków razem. Dodajcie do sobie bratki żółte, białe oraz fioletowe. Zapiszcie działanie i sprawdźcie.
12+4= 16
Dla relaksu proszę dokończyć szlaczek i pokolorować go według własnego pomysłu.
Przechodzimy do edukacji polonistycznej .
Przygotujcie zeszyt, ćwiczenie i podręcznik. Zapiszcie tradycyjnie:
W klasie 02.04.2020
Temat: Wiem, co to znaczy być bezpiecznym.
Posłuchajcie teraz czytanego przeze mnie opowiadania. Śledźcie tekst na str. 54.
Mam nadzieję, że udało Wam się udzielić odpowiedzi na postawione pytania.
Otwórzcie ćwiczenia na str. 44. Spójrzcie na obrazek w zad. 1 i zastanówcie się, co powinna odpowiedzieć dziewczynka nieznajomemu panu.
PAMIĘTAJCIE!
NIGDY NIE ROZMAWIAMY Z NIEZNAJOMYMI OSOBAMI ,NAWET JEŚLI PROSZĄ NAS O POMOC! TE OSOBY MOGĄ WYRZĄDZIĆ NAM KRZYWDĘ! Dokończcie zdania w ćwicz.2 na str. 44
Dla chętnych- zad. 3 str. 44
Powtórzymy teraz numery alarmowe. W zeszytach macie wklejki albo obrazki z numerami alarmowymi.
źródło: Internet |
ONI NAM POMAGAJĄ
Zapamiętajcie te numery !
Czas na przerwę i drugie śniadanie. Pamiętajcie, żeby codziennie jeść owoce i warzywa.
Po przerwie poćwiczymy troszeczkę i przejdziemy do pracy technicznej.
Spróbujcie poćwiczyć według wskazówek na filmie :
Edukacja techniczna:
Przygotujcie: nożyczki, klej, kartkę z bloku technicznego. Jeżeli macie możliwość wydrukujcie przygotowaną ilustrację. Jeśli nie narysujcie pojazdy uprzywilejowane oraz zapiszcie numery na kartkach samodzielnie.
źródło: Internet |
Z kartki z bloku wytnijcie zawieszkę, którą będziecie mogli powiesić na drzwi. Przykład takiej zawieszki umieszczam poniżej.
Na zawieszkę z jednej strony przyklejcie wycięte numery alarmowe . Z drugiej strony zawieszki zapiszcie numer telefonu do mamy i taty. Wtedy , gdy coś złego się wydarzy będziecie mieć numer Rodziców pod ręką . Wyślijcie zdjęcia swoich zawieszek na klasowego Messengera.
Na dziś kończymy.
Pozdrawiam Was . Tęsknię za Wami.
pani Paulina