Jestem ciekawa, jak minął Wam weekend. Pogoda dopisała więc myślę, że większość czasu spędziliście na podwórku . Mam nadzieję, że ten tydzień również będzie ciepły i słoneczny.
Odsłuchajcie krótkiego filmiku, z którego dowiecie się, czym dziś się zajmiemy.
Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej.
Przygotujcie zeszyt, podręcznik oraz ćwiczenie. Tradycyjnie zapiszcie:
W klasie 06.04.2020
Temat: Na wiejskim podwórku .
Posłuchajcie na początek odgłosów zwierząt gospodarskich. Postarajcie się zapamiętać, jakie zwierzęta usłyszeliście. Gdyby wystąpił problem z odtworzeniem proszę kliknąć w link :
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
W tekście pojawiło się wiele wyrazów, w których ukryła się głoska, którą dziś poznamy. Przypomnijcie sobie , jakie zwierzę schowało się na widok gęsi Gęguli.
źródło: Internet |
Oczywiście był to ś-l-i-m-a-k
Jeśli macie możliwość wklejcie obrazek ślimaka do zeszytu. Jeśli nie macie takiej możliwości narysujcie ślimaka samodzielnie. Pod obrazkiem zbudujcie model głosowy wyrazu ślimak i zaznaczcie odpowiednim kolorem kwadraciki. Powiedzcie głośno "śiiiiiiii" i zastanówcie się, czy jest samogłoską, czy spółgłoską. Oczywiście jest spółgłoską.
Popatrzcie, w jaki sposób zapisujemy 'ś" , "Ś" w liniaturze. Pomoże Wam w tym filmik
źródło : Internet |
Poproście Rodziców, aby w zeszycie zapisali Wam :
ś
Ś
ślimak
śliwa
struś
Ślimak schował się przed gęsią Gęgulą.
Zadanie dla Was: Dokończcie pisanie wyrazów i zdań według wzoru. Pamiętajcie o szlaczku pod zadaniem.
Otwórzcie teraz ćwiczenie na str. 50. Popatrzcie na zad. 1.W wyrazach znajdujących się po lewej stronie w zielonej ramce podkreślcie na niebiesko literę " ś". Następnie podpiszcie obrazki odpowiednim wyrazem.
Spróbujemy teraz rozwiązać zad. 4 ze str.51.
Przeczytajcie wyrazy w zielonej ramce i zastanówcie się, w które miejsca pasują te wyrazy. Następnie sprawdźcie, czy dobrze uzupełniliście.
Kogut głośno pieje. Ktoś zostawił ślady na drodze. Staś hoduje ślimaki w słoiku.
Pora na chwilę odpoczynku. Napijcie się wody.
Wracamy teraz do tekstu wysłuchanego na samym początku lekcji.( podr. str. 60)
Zapiszcie 3 pytania w zeszycie i odpowiedzcie na nie pełnym zdaniem.
1. Co robią kury?
2. Co robi prosię?
3. Co robi kobyła Jaśmina?
Ostatnie zadanie na dziś : Przeczytajcie na str. 60 tekst. Jutro podczas lekcji on-line posłucham, jak pięknie czytacie.
Edukacja matematyczna
Przygotujcie zeszyt.Zapiszcie w zeszycie dzisiejszą datę.
Posłuchajcie zadań tekstowych.Narysujcie do tych zadań ilustracje w zeszycie. Do zadania 1 zapiszcie działanie i odpowiedź. Zadanie 2 wykonajcie ustnie.
Zad. 1
Dzieci wycinały koła.Dziewczynki wycięły 10 dużych kół, a chłopcy 6 małych. Ile kół razem wycięły dzieci?
Zad. 2
Dzieci wycięły 16 kół i ułożyły je na tablicy. Nauczycielka dołożyła jeszcze 1 koło. Ile kół jest razem?
Popatrzcie na ilustrację.
Policzcie banany, stopy oraz kropki na kostkach. Ile ich jest ?
Narysujcie w zeszycie pętelkę, a w niej 17 warzyw.
Następnie zapiszcie w zeszycie trzy linijki liczby 17.
Dokonamy teraz kilku obliczeń w zakresie 17. Zapiszcie działania w zeszycie.
10+6= 10+7= 10+5= 8+8= 7+6=
11-7= 17-8= 14-7= 12-9= 15-9=
Możecie teraz zamknąć zeszyty.
Przechodzimy do lekcji wychowania fizycznego.
Kliknijcie w podany link i pobawcie się z rodzeństwem lub rodzicami w ruletkę gimnastyczną.
Widzimy się jutro w czasie lekcji on-line.
Pozdrawiam Was serdecznie. Tęsknię za Wami.
pani Paulina