niedziela, 5 kwietnia 2020

06.04 Na wiejskim podwórku

Witam Was Kochani!

Jestem ciekawa, jak minął Wam weekend. Pogoda dopisała więc myślę, że większość czasu spędziliście na podwórku . Mam nadzieję, że ten tydzień również będzie ciepły i słoneczny.

Odsłuchajcie krótkiego filmiku, z którego dowiecie się, czym dziś się zajmiemy.




Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej.

Przygotujcie zeszyt, podręcznik oraz ćwiczenie. Tradycyjnie zapiszcie:

W klasie 06.04.2020

Temat: Na wiejskim podwórku .

Posłuchajcie na początek odgłosów zwierząt gospodarskich. Postarajcie się zapamiętać, jakie zwierzęta usłyszeliście. Gdyby wystąpił problem z odtworzeniem proszę kliknąć w link :
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE


 Posłuchajcie teraz czytanego przeze mnie tekstu.



W tekście pojawiło się wiele wyrazów, w których ukryła się głoska, którą dziś poznamy. Przypomnijcie sobie , jakie zwierzę schowało się na widok gęsi Gęguli.

Ślimak grafika wektorowa | Depositphotos®
źródło: Internet 

Oczywiście był to                                       ś-l-i-m-a-

Jeśli macie możliwość wklejcie obrazek ślimaka do zeszytu. Jeśli nie macie takiej możliwości narysujcie ślimaka samodzielnie. Pod obrazkiem zbudujcie model głosowy wyrazu ślimak i zaznaczcie odpowiednim kolorem kwadraciki. Powiedzcie głośno "śiiiiiiii" i zastanówcie się, czy jest samogłoską, czy spółgłoską. Oczywiście jest spółgłoską. 
Popatrzcie, w jaki sposób zapisujemy 'ś" , "Ś" w liniaturze. Pomoże Wam w tym filmik 



Nauka pisania dla dzieci. Szlaczki z literą Ś.
źródło : Internet 

Poproście Rodziców, aby w zeszycie zapisali Wam :

ś

Ś

ślimak

śliwa

struś

Ślimak schował się przed gęsią Gęgulą.

Zadanie dla Was: Dokończcie pisanie wyrazów i zdań według wzoru. Pamiętajcie o szlaczku pod zadaniem. 

Otwórzcie teraz ćwiczenie na str. 50. Popatrzcie na zad. 1.W wyrazach znajdujących się po lewej stronie w zielonej ramce  podkreślcie na niebiesko literę " ś". Następnie podpiszcie obrazki odpowiednim wyrazem. 

Spróbujemy teraz rozwiązać zad. 4 ze str.51. 
Przeczytajcie wyrazy w zielonej ramce i zastanówcie się, w które miejsca pasują te wyrazy. Następnie sprawdźcie, czy dobrze uzupełniliście.

Kogut głośno pieje. Ktoś zostawił ślady na drodze. Staś hoduje ślimaki w słoiku. 

Pora na chwilę odpoczynku. Napijcie się wody. 

Wracamy teraz do tekstu wysłuchanego na samym początku lekcji.( podr. str. 60)

Zapiszcie 3 pytania w zeszycie i odpowiedzcie na nie pełnym zdaniem.

1. Co robią kury?
2. Co robi prosię?
3. Co robi kobyła Jaśmina? 

Ostatnie zadanie na dziś : Przeczytajcie na str. 60 tekst. Jutro podczas lekcji on-line posłucham, jak pięknie czytacie.

Edukacja matematyczna  

Przygotujcie zeszyt.Zapiszcie w zeszycie dzisiejszą datę.
Posłuchajcie zadań tekstowych.Narysujcie  do tych zadań ilustracje w zeszycie. Do zadania 1 zapiszcie działanie i odpowiedź. Zadanie 2 wykonajcie ustnie. 

Zad. 1 
Dzieci wycinały koła.Dziewczynki wycięły 10 dużych kół, a chłopcy 6 małych. Ile kół razem wycięły dzieci? 

Zad. 2 
Dzieci wycięły 16 kół i ułożyły je na tablicy. Nauczycielka dołożyła jeszcze 1 koło. Ile kół jest razem?

Popatrzcie na ilustrację.


Policzcie banany, stopy oraz kropki na kostkach. Ile ich jest ? 

Narysujcie w zeszycie pętelkę, a w niej 17 warzyw. 

Następnie zapiszcie w zeszycie trzy linijki liczby 17.

Dokonamy teraz kilku obliczeń w zakresie 17. Zapiszcie działania w zeszycie. 

10+6=     10+7=        10+5=     8+8=        7+6=

11-7=       17-8=        14-7=     12-9=        15-9= 

Możecie teraz zamknąć zeszyty. 

Przechodzimy do lekcji wychowania fizycznego. 

Kliknijcie w podany link i pobawcie się z rodzeństwem lub rodzicami w ruletkę gimnastyczną. 

Widzimy się jutro w czasie lekcji on-line.

Pozdrawiam Was serdecznie. Tęsknię za Wami.

pani Paulina 







Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...