poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Jedziemy na majówkę, 28.04

Czołem Dzieciaki!

Mam nadzieję, że poradziliście sobie ze wczorajszymi zadaniami. Dziś czekają na Was nowe wyzwania. Posłuchajcie, co dziś dla Was przygotowałam.





Rozpoczniemy dziś od edukacji przyrodniczej.

Przygotujcie zeszyty. Zapiszcie datę oraz temat.

Temat: Życie w ulu. 

Zacznijmy od obejrzenia filmu o pszczołach. 


Jak nazywa się dom pszczół?
Czy wszystkie pszczoły w ulu są tak samo ważne ?
Jakie rodzaje pszczół wystąpiły w tym filmie?


  • robotnice
  • królowa
  • trutnie 
Przeczytajcie , co robią poszczególne pszczoły w ulu.

ROBOTNICE- zbierają nektar i pyłek po 12 godzin dziennie.
KRÓLOWA- składają jaja, z których powstają pszczoły. Królowa w ulu może być tylko jedna.

Zobaczcie, jak wyglądają poszczególne rodzaje pszczół. Zwróćcie uwagę, że królowa jest bardzo duża. Dzieje się tak dlatego, że codziennie jest dokarmiana przez pszczoły robotnice. 

Życie pszczół – Hermanowka

źródło: hermanowka.pl

Wpiszcie do swojego zeszytu rodzaje pszczół oraz czym się one zajmują w ulu. Jeśli to możliwe wklejcie ilustracje pszczół do zeszytu.

A teraz posłuchajcie opowiadania o pszczołach. 



Spróbujcie powiedzieć, dlaczego pszczoły są tak ważne dla ludzi? 
Zapiszcie odpowiedź na pytanie w zeszycie.

Czas na przerwę. Możecie w tym czasie wyjść na zewnątrz i posłuchać, czy obok Waszego domu słychać pszczółki. 

Edukacja polonistyczna

Zapiszcie w zeszycie datę oraz temat.

Temat: Poznajemy literę "ń".

Jaki miesiąc ukrył się w wyrazie majówka? 

Oczywiście jest to miesiąc maj. 

MAJÓWKA-  wycieczka za miasto, czas na odpoczynek. 

Obejrzyjcie obrazki , w których ukryła się litera, którą dziś poznajemy. Nazwijcie ilustracje. Podzielcie na głoski ich nazwy. 

267 ręka znak darmowe cliparty | Wektory w domenie publicznejZnalezione obrazy dla zapytania słoń grafikaKaczeniec Knieć Błotna - Darmowe zdjęcie na Pixabay

źródło: publicdomainvector.pl         stockadobe.com                        pixaby.com.                             

d-ł-o-ń                                                 s-ł-o-ń                             k-a-cz-e-ń-c-e

Odrysujcie w zeszycie swoją dłoń. Pokolorujcie ją najpiękniej , jak potraficie.

Zapiszcie w zeszycie: 

ń

ń

słoń

dłoń

kaczeńce

Zosieńka lubi kaczeńce. 

Czas na krótką przerwę. Sięgnijcie po wodę. 


Edukacja matematyczna

Spróbujcie wykonać obliczenia, które znajdują się na grafach. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania karty działania zapiszcie w zeszycie. 

Tabelki, grafy...- liczymy do 20 | Dodawanie i odejmowanie ...

Dużo było tych obliczeń . Dlatego na tym zakończymy matematykę.


Edukacja techniczna 
Spróbujcie wykonać pszczółkę z kółek.

Potrzebne materiały: 

– 3 żółte kółka,
– 2 czarne kółka,
– jedno w kolorze białym lub innym jasnym,
– nożyczki,
– klej,
-czerwony flamaster,
– oczy,
–  kawałek papieru na wycięcie czółek.
Pracę zaczynamy od przyklejenia naprzemiennie kółek, zaczynając od żółtego. Po przyklejeniu drugiego żółtego kółka warto w tym momencie wkleić skrzydełka stworzone z przecięcia kółka w jasnym kolorze. Na samym końcu doklejamy oczy, czółka i rysujemy uśmiech. 

Znalezione obrazy dla zapytania pszczoła z kółek grafika
źródło: edufunkids.com

Na wykonanie pracy macie tydzień. Czekam na zdjęcia prac 05 maja.

Do jutra

pani Paulina 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...