Dzień dobry Dzieci!
Na początek wysłuchajcie krótkiego filmiku, z którego dowiecie się, czym dzisiaj się zajmiemy.
Zaczniemy od edukacji polonistycznej.
Przygotujcie zeszyt, ćwiczenie, podręcznik oraz piórnik.
Zapiszcie tradycyjnie :
W klasie 01.04.2020
Temat: Poznajemy nowy dwuznak.
Wysłuchajcie czytanego przeze mnie opowiadania. Możecie śledzić tekst na str. 52 w podr.
Myślę, że udzieliliście poprawnych odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania.
Ale sprawdźmy:
Bohater miał na imię Marcel. Chłopcy mieli wybrać się na wycieczkę w sobotę.
Spójrzcie teraz na ilustrację na str .52-53 i spróbujcie odszukać obrazki, w których nazwach ukryta jest głoska dz .
Spróbujcie teraz podzielić głośno na głoski nazwy przedstawionych poniżej obrazków.
źródło: Internet
Teraz proszę,abyście w swoim zeszycie wkleili lub narysowali dzwonek ( Uwaga! Wyraz dzwonek ma wiele znaczeń - może to być dzwonek do drzwi, dzwonek do dzwonienia na przerwę, albo też dzwonek, który dzwoni w komórce). Wy w zeszycie stwórzcie taki obrazek:
|
źródło: Internet
|
Podzielcie teraz wyraz dzwonek na głoski oraz sylaby
|
źródło: Internet
|
dz-w-o-n-e-k 5 głosek
dzwo- nek 2 sylaby
Wypowiedzcie teraz głośno głoskę dz i zastanówcie się, czy jest ona samogłoską, czy spółgłoską.
dzyyyyyyy- słyszymy koleżankę y, czyli jest spółgłoską.
Stwórzcie pod obrazkiem model głosowy oraz sylabowy.
Teraz przejdziemy do zapisu głoski dz. Składa się ona z dwóch liter d oraz z, które są ze sobą połączone. Zobaczcie, jak zapisujemy w liniaturze dz.
|
źródło: Internet
|
Poproście Rodziców, aby w zeszycie zapisali Wam :
dz
Dz
dzwonek
widzę
W szkole słyszę dzwonek na przerwę.
Uzupełnijcie zapis liter i zdania, tak jak robiliśmy to w klasie.
Następnie przeczytajcie tekst ze strony 52 podr. i wypiszcie z niego , pamiętając o przecinku wyrazy, w których ukryta jest litera dz. Podkreślcie literę na niebiesko.
Czas na chwilkę przerwy.
Otwórzcie ćwiczenia na str. 42 . Przeczytajcie głośno zagadki z zad. 2 i wklejcie odpowiednie zdjęcia. Ciekawa jestem, czy uda Wam się odgadnąć, o czym mowa.
Tłumaczyłam na początku zajęć, że wyraz dzwonek ma wiele znaczeń. Popatrzcie na zad. 3 ze str. 43. Mamy tutaj różne dzwonki. Uzupełnijcie zdania wyrazem dzwonek lub dzwonki.
Dla chętnych - zad. 4 str. 43.
Przypominam, że w domu macie Kaligrafię. Można w niej ćwiczyć pisanie poznanych liter.
Kończymy edukację polonistyczną.
Chciałabym , aby dzieci przeczytały po obiedzie głośno tekst ze str. 53.
Jutro, gdy spotkamy się rano na wideorozmowie posłucham, jak czytacie :-).
Edukacja matematyczna:
Przygotujcie dziś zeszyt i ćwiczenie. Zapiszcie tradycyjnie datę.
Nazwijcie głośno przedstawione przeze mnie liczby :
źródło: Internet
Zapiszcie w zeszycie te liczby w kolejności rosnącej. Pod spodem zapiszcie je w kolejności malejącej.
Myślę, że daliście radę!
Spójrzcie teraz na zadanie.
Możecie to zadanie wkleić do zeszytu. Zastanówcie się, jakie działanie zapiszemy. Co w zadaniu jest dane i jakie jest pytanie. Obliczenia zapiszcie w zeszycie. Udzielcie odpowiedzi. Rozwiążemy to zadanie w czasie naszej wideokonferencji.
A teraz czas na odpoczynek dla Waszych Rodziców. Wy zostaniecie przy ćwiczeniach. I teraz uwaga proszę, aby każde z Was samodzielnie rozwiązało trzy wybrane zadania ze str. 25-26 ćwiczenie.
Powodzenia!!!!
Czas na przekąskę i przechodzimy do edukacji technicznej.
Spójrzcie na obrazek :
źródło: Internet
Czy nie z takich części składa się Wasz rower?
Pamiętajcie Kochani, że gdy wyruszacie na wyprawę rowerową musicie pamiętać, że
- na głowę zakładacie kask,
- gdy jest ciemno ubieracie kamizelkę odblaskową,
- pamiętacie, że musicie mieć sprawne światła i hamulce.
Teraz przekazuję informację od pani Magdy :
Moi drodzy!
Po obejrzeniu filmików, które
znajdują się na messengerze należy zrobić ćw. ze str. 44 i 45 w ćwiczeniach.
Zadanie 1 i 3 - podałam potrzebne informacje dotyczące słuchania w nagraniu.
Pamiętajcie też o wycięciu kart
obrazkowych. Można dzięki nim powtarzać słownictwo.
Ćwiczcie też pytania i odpowiedzi :
Where is .....( np. the chair) i odpowiadamy : it's in the.....( tu podajemy
nazwę pokoju).
Na zadania czekam do niedzieli, do
końca dnia. Pamiętajcie aby od tej pory zdjęcia ze swoimi zrobionymi zadaniami
wysyłać na mój e-mail: magdalenagrzeszczynska@gmail , wpisując jak zwykle moje
imię i nazwisko w temacie a swoje imię, nazwisko oraz klasę w samej wiadomości.
Poniżej jeszcze lista słówek dodatkowych, które
pojawiły się w nagraniach i nie tylko
(są dla chętnych):
tv - telewizor
sofa - kanapa
bed - łóżko
bath - wanna /
kąpiel
wardrobe - szafa
cupboard -
szafka
lamp - lampa
mirror - lustro
toilet - toaleta
shower - prysznic
fridge - lodówka
cooker - kuchenka
I to wszystko na dzisiaj. Trzymajcie się. Do jutra!
pani Paulina