wtorek, 31 marca 2020

Kalendarz pogody



Dzieci przez tydzień dzielnie obserwowały pogodę, która jak na marzec przystało płatała figle. Oto wyniki obserwacji Pierwszaków . 



Filip
Alan 

Damian

Gracjan

Nadia 

Witek 

Klaudia

Lena Chabiniak

Miłosz 
Ania 

Bartek Lechocki
Lena Mikłaszewska 


Karol 

Bartek Jastrząb



















Artur
Mateusz

Środa, 01.04.Wyruszamy na rowerowy szlak

Dzień dobry Dzieci!

Na początek wysłuchajcie krótkiego filmiku, z którego dowiecie się, czym dzisiaj się zajmiemy.






Zaczniemy od edukacji polonistycznej.
Przygotujcie zeszyt, ćwiczenie, podręcznik oraz piórnik.

Zapiszcie tradycyjnie :

W klasie     01.04.2020

Temat: Poznajemy nowy dwuznak.


Wysłuchajcie czytanego przeze mnie opowiadania. Możecie śledzić tekst na str. 52 w podr. 







Myślę, że udzieliliście poprawnych odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania.
Ale sprawdźmy: 
Bohater miał na imię Marcel. Chłopcy mieli wybrać się na wycieczkę w sobotę. 

Spójrzcie teraz na ilustrację na str .52-53  i spróbujcie odszukać obrazki, w których nazwach ukryta jest głoska dz .

Spróbujcie teraz podzielić głośno na głoski nazwy przedstawionych poniżej obrazków. 

Dzwonki - Szkoła Podstawowa w Nowym Dworze Rodzynki fotografia stokowa, Rodzynki obrazy royalty free ...Karfaki / Dzbanki - Dzbanek - 1 l - Gastro Magic Service ...

Mleczaj rydz, Rydz - Lactarius deliciosus - Opis w Atlasie Grzybów ...  

źródło: Internet 

Teraz proszę,abyście w swoim zeszycie wkleili lub narysowali dzwonek ( Uwaga! Wyraz dzwonek ma wiele znaczeń - może to być dzwonek do drzwi, dzwonek do dzwonienia na przerwę, albo też dzwonek, który dzwoni w komórce).  Wy w zeszycie stwórzcie taki obrazek: 

Dzwonek Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF
źródło: Internet


Podzielcie teraz wyraz dzwonek na głoski oraz sylaby

Dzwonek Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF
źródło: Internet


dz-w-o-n-e-  5 głosek 
dzwo- nek 2 sylaby 
Wypowiedzcie teraz głośno głoskę dz i zastanówcie się, czy jest ona samogłoską, czy spółgłoską
dzyyyyyyy- słyszymy koleżankę y, czyli jest spółgłoską.
 Stwórzcie pod obrazkiem model głosowy oraz sylabowy. 

Teraz przejdziemy do zapisu głoski dz. Składa się ona z dwóch liter d oraz z, które są ze sobą połączone. Zobaczcie, jak zapisujemy w liniaturze dz. 

plansze POLSKIE LITERY I DWUZNAKI do nauki pisania i czytania ...
źródło: Internet







Poproście Rodziców, aby w zeszycie zapisali Wam :

dz

Dz

dzwonek

widzę

W szkole słyszę dzwonek na przerwę.

Uzupełnijcie zapis liter i zdania, tak jak robiliśmy to w klasie.

Następnie przeczytajcie tekst ze strony 52 podr. i wypiszcie z niego , pamiętając o przecinku wyrazy, w których ukryta jest litera dz. Podkreślcie literę na niebiesko.

Czas na chwilkę przerwy. 

Otwórzcie ćwiczenia na str. 42 . Przeczytajcie głośno zagadki z zad. 2 i wklejcie odpowiednie zdjęcia. Ciekawa jestem, czy uda Wam się odgadnąć, o czym mowa.

Tłumaczyłam na początku zajęć, że wyraz dzwonek ma wiele znaczeń. Popatrzcie na zad. 3 ze str. 43. Mamy tutaj różne dzwonki. Uzupełnijcie zdania wyrazem dzwonek lub dzwonki.

Dla chętnych - zad. 4 str. 43. 

Przypominam, że w domu macie Kaligrafię. Można w niej ćwiczyć pisanie poznanych liter.
Kończymy edukację polonistyczną.
Chciałabym , aby dzieci przeczytały po obiedzie głośno tekst ze str. 53.
 Jutro, gdy spotkamy się rano na wideorozmowie posłucham, jak czytacie :-).

Edukacja matematyczna: 

Przygotujcie dziś zeszyt i ćwiczenie. Zapiszcie tradycyjnie datę.

Nazwijcie głośno przedstawione przeze mnie liczby :

pool balls | 1. pool ball - number 1, 2. pool ball - number … | Flickr
źródło: Internet 

Zapiszcie w zeszycie te liczby w kolejności rosnącej. Pod spodem zapiszcie je w kolejności malejącej. 

Myślę, że daliście radę!

Spójrzcie teraz na zadanie. 


 Możecie to zadanie wkleić do zeszytu. Zastanówcie się, jakie działanie zapiszemy. Co w zadaniu jest dane i jakie jest pytanie. Obliczenia zapiszcie w zeszycie. Udzielcie odpowiedzi. Rozwiążemy to zadanie w czasie naszej wideokonferencji.

A teraz czas na odpoczynek dla Waszych Rodziców. Wy zostaniecie przy ćwiczeniach. I teraz uwaga proszę, aby każde z Was  samodzielnie rozwiązało trzy wybrane zadania ze str. 25-26 ćwiczenie.

Powodzenia!!!!

Czas na przekąskę i przechodzimy do edukacji technicznej

Spójrzcie na obrazek :

Podobny obraz
źródło: Internet

Czy nie z takich części składa się Wasz rower?

Pamiętajcie Kochani, że gdy wyruszacie na wyprawę rowerową musicie pamiętać, że

  • na głowę zakładacie kask,
  • gdy jest ciemno ubieracie kamizelkę odblaskową,
  • pamiętacie, że musicie mieć sprawne światła i hamulce.
Teraz przekazuję informację od pani Magdy : 

Moi drodzy! 

Po obejrzeniu filmików, które znajdują się na messengerze należy zrobić ćw. ze str. 44 i 45 w ćwiczeniach. Zadanie 1 i 3 - podałam potrzebne informacje dotyczące słuchania w nagraniu.
Pamiętajcie też o wycięciu kart obrazkowych. Można dzięki nim powtarzać słownictwo.
Ćwiczcie też pytania i odpowiedzi : Where is .....( np. the chair) i odpowiadamy : it's in the.....( tu podajemy nazwę pokoju).
Na zadania czekam do niedzieli, do końca dnia. Pamiętajcie aby od tej pory zdjęcia ze swoimi zrobionymi zadaniami wysyłać na mój e-mail: magdalenagrzeszczynska@gmail , wpisując jak zwykle moje imię i nazwisko w temacie a swoje imię, nazwisko oraz klasę w samej wiadomości.
Poniżej  jeszcze lista słówek dodatkowych, które pojawiły się w nagraniach i nie tylko  (są dla chętnych):

tv - telewizor            
sofa - kanapa
bed - łóżko
bath - wanna / kąpiel
wardrobe - szafa
cupboard - szafka
lamp - lampa
mirror - lustro
toilet - toaleta
shower - prysznic
fridge - lodówka
cooker - kuchenka

I to wszystko na dzisiaj. Trzymajcie się. Do jutra!

pani Paulina 



Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...