Dzień dobry Pierwszaki!
Witam Was w ten wiosenny, poniedziałkowy poranek. W piątek 21.03 obchodziliśmy Dzień Wiosny. To znaczy, że przyszła już do nas nowa pora roku. Z tej okazji dzisiejsze zadania poświęcone będą wiośnie.
Edukacja przyrodnicza:
Na początek chciałabym, abyście przyjrzeli się przygotowanym dla Was obrazkom. Przedstawiają one poznane pory roku. Opowiedzcie swoim rodzicom, rodzeństwu, co widzicie na obrazkach.
Na pewno świetnie Wam poszło. Jestem z Was bardzo zadowolona.
Zauważyliście na pewno na ilustracji związanej z wiosną pewne elementy , które są charakterystyczne dla tej pory roku. Spróbujcie je wymienić.
A teraz spróbujecie przeczytać wierszyk na temat wiosny. Jeśli nie możecie sobie poradzić z czytaniem poproście o pomoc kogoś starszego.
Oznaki wiosny
Hiacynt, Pierwiosnek
Krokus i Zawilec
Już oznajmiają
Wiosenne chwile
Krokus i Zawilec
Już oznajmiają
Wiosenne chwile
Pomimo chłodu
Słońca szukają
Nadchodzi wiosna
Nam oznajmiają
Słońca szukają
Nadchodzi wiosna
Nam oznajmiają
Przebiśnieg, Sasanka
Wychylają głowy
Ciekawe świata
I nowej przygody
Wychylają głowy
Ciekawe świata
I nowej przygody
W ogródkach widać
Nowe kolory
Wiosna maluje
Kwiatowe wzory
Nowe kolory
Wiosna maluje
Kwiatowe wzory
Jaskółka, Bocian
Żuraw, Kukułka
Nad domem robią
Wesołe kółka
Żuraw, Kukułka
Nad domem robią
Wesołe kółka
Słowik i Czajka
Też już wracają
Bo u nas cieplejsze
Dni nastają
Też już wracają
Bo u nas cieplejsze
Dni nastają
Wiosna! Już wiosna
Słychać świergoty
Wiosna już wiosna
Zajrzyj za płoty
Słychać świergoty
Wiosna już wiosna
Zajrzyj za płoty
Autor: Agata Dziechciarczyk
Które z oznak wiosny z wiersza pojawiły się na ilustracji? Odpowiedz ustnie.
Przygotuj zeszyt z edukacji przyrodniczej.Zapisz w nim datę . Pod datą po środku zapisz literami pisanymi wyraz wiosna. Następnie narysuj słoneczko z 5 promykami. Przy każdym promyku zapisz jedną oznakę wiosny wybraną przez Ciebie.
Gratuluję!!!
Teraz wybierzesz się na podwórko( do swojego ogrodu, na łąkę, do lasu) w poszukiwaniu oznak wiosny. Kiedy wrócisz zaznaczysz na karcie, to , co udało Ci się zaobserwować. Możesz dorysować swoje spostrzeżenia. ( Proszę o wydrukowanie i wklejenie karty do zeszytu. Jeśli nie ma takiej możliwości proszę, aby dzieci narysowały w zeszycie, to , co udało im się zaobserwować).
Jestem przekonana, że cudowne są wasze obrazki w zeszytach.
Przejdziemy teraz do edukacji matematycznej. Przygotujcie zeszyty i zapiszcie dzisiejszą datę.
Narysujcie w zeszycie pętlę w której znajdzie się 13 elementów związanych z wiosną.
Następnie zapiszcie pod pętelką działania:
2+8= 10-9= 11-3= 6+7=
12-9= 11+2= 9+4= 8-7=
Do trzech wybranych przykładów narysujcie obrazki związane z wiosną.
Świetnie Wam poszło !
Ostanie zadanie na dzisiaj
W ramach powtórki obejrzycie klikając w podany link filmik
Do usłyszenia jutro
Pozdrawiam Was serdecznie
pani Paulina