Mam nadzieję, że odpoczęliście troszkę od nauki i jesteście gotowi na nowy tydzień.
Zaczniemy dziś pracę z 4 częścią podręcznika oraz ćwiczeń. Dzisiejsze zajęcia pomogą nam również w realizacji III modułu projektu " Czytam z klasą".
Ale najpierw posłuchajcie, co dzisiaj dla Was przygotowałam.
Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej.
Przygotujcie zeszyt, podręcznik i ćwiczenie. Zapiszcie datę oraz temat:
Temat: Spotkanie z wierszem Jana Brzechwy pt. " Żaba".
Na początku dowiecie się , kim był Jan Brzechwa.
JAN BRZECHWA- tak naprawdę nazywał się Jan Wiktor Lesman. Był polskim poetą i autorem wielu bajek i wierszy dla dzieci. Wiersze Brzechwy to świat wielu przygód, w których bohaterami są zwierzęta i rośliny.
Posłuchajcie wiersza " Żaba".
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
1. Kto jest bohaterem wiersz?
2. Dokąd wybrała się żaba?
3. Jakie porady usłyszała od lekarza?
4.Czy wiersz jest zabawny? Dlaczego?
5.Dlaczego żaba zamieniła się w garstkę proszku?
Czy wiecie, co znaczy chuchać i dmuchać na kogoś ?
CHUCHAĆ I DMUCHAĆ NA KOGOŚ- przesadnie dbać, troszczyć się o kogoś.
Zapiszcie teraz w zeszycie metryczkę naszego utworu. Pamiętacie Lekturniki, które wypełnialiśmy w klasie? Zrobimy teraz podobne w zeszycie.
Pod spodem narysujcie postać głównego bohatera wiersza.
Otwórzcie teraz ćwiczenia na stronie 4. Przeczytajcie zdania z ćwiczenia 1 i podkreślcie te, które pasują do zaleceń lekarza z wiersz " Żaba". Jeśli macie kłopot, wysłuchajcie wiersza jeszcze raz.
Następnie odpowiedzcie pisemnie na pytania w zad.2.
UWAGA! CHCIAŁABYM, ABYŚCIE WYKONALI DO KOŃCA TEGO TYGODNIA SYLWETKĘ GŁÓWNEGO BOHATERA, CZYLI ŻABY UŻYWAJĄC NP. ZAKRĘTEK, ROLEK PO PAPIERZE TOALETOWYM, STARYCH SZMATEK, KARTONÓW. POMYSŁ NALEŻY DO WAS.
Przedstawiam poniżej kilka pomysłów, z których oczywiście nie musicie korzystać.
zszywka.pl |
Przechodzimy do edukacji przyrodniczej.
Przygotujcie zeszyt i zapiszcie temat.
Temat: Do czego służy woda?
Zastanówcie się, do czego ludzie i zwierzęta wykorzystują wodę. Pomogą Wam w tym przygotowane ilustracje.
źródło: pl.123rf.com źródło: pl.123rf.com
depositphotos.pl depositphotos.pl
slideplayer.pl slideplayer.pl
Wklejcie ilustracje do zeszytu. Jeśli nie macie takiej możliwości wybierzcie 3 obrazki i narysujcie je w zeszycie.
Następnie pod spodem zapiszcie:
Woda służy do :
- PICIA,
- MYCIA,
- SPRZĄTANIA,
- JEST MIESZKANIEM WIELU ZWIERZĄT.
Obejrzyjcie filmik, z którego dowiecie się,jak należy oszczędzać wodę.
Otwórzcie teraz ćwiczenie na str. 5 i uzupełnijcie zadanie 4 oraz 5.
Czas na chwilę przerwy. Sięgnijcie po szklankę wody, która jest cennym źródłem życia.
Edukacja matematyczna:
Przygotujcie zeszyt oraz ćwiczenie.
Zapiszcie datę .
Wypełnijcie przygotowaną kartę pracy.Próbujcie obliczać w pamięci. Jeśli nie możecie wydrukować karty, działania po prostu zapiszcie w zeszycie.
Mam nadzieję, że była to dla Was świetna zabawa.
Teraz zatem zastanówcie się, jakie znaki należy wstawić między działaniami.
Pamiętacie znaki >, <,=.
> większy
< mniejszy
= równy
10+2 ........20-9 16-8.......... 4+4 20-9..............15+3
11+8........ 9+10 19-3...........8+8 6+6.............. 8+4
Zapiszcie działania w zeszycie .
Na koniec jeszcze tylko wychowanie fizyczne.
Dziś dalej będziecie wykonywać zadania z piłką. Chciałabym, abyście nadesłali mi filmiki, na których zobaczę, jak kozłujecie piłką.
Do jutra.
pani Paulina