Ciekawa jestem, jak minęły Wam święta? Czy odpoczęliście? Stęskniłam się za Wami.
Dobrze, że już dzisiaj usłyszymy się i zobaczymy na naszej lekcji on-line.
Posłuchajcie, czym dziś się zajmiemy.
Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej.
Przygotujcie zeszyt, ćwiczenie i podręcznik.
Zapiszcie datę oraz temat: Lubimy fantazjować.
Popatrzcie na obrazki i przeczytajcie podpisy do nich. W tym przypadku zwierzątka oraz zabawki występują w liczbie pojedynczej.( są na obrazku po 1 ). Zwróćcie uwagę, jaką spółgłoskę miękką mamy na końcu tych wyrazów.
1 miś |
1 gęś |
1 struś |
A teraz znowu popatrzcie na obrazki. Przeczytajcie podpisy . Zwróćcie uwagę, jaka głoska miękka występuje w przypadku wyrazów w liczbie mnogiej.
2 misie |
Wklejcie lub narysujcie ilustracje w zeszycie . Podpiszcie je. Podkreślcie głoskę miękką na niebiesko.
A teraz przeczytajcie imiona i zastanówcie się, jak możemy powiedzieć zdrobniale do dziecka o tym imieniu.
Joanna- Asia Katarzyna- Kasia Krystyna- Krysia
Barbara- Basia Maria- Marysia Zofia- Zosia
Jan- Jasiu Krzysztof- Krzysiu
Jaka głoska miękka znalazła się w zapisie zdrobnień imion? Zapiszcie 3 wybrane imiona wraz ze zdrobnieniami w zeszycie. Podkreślcie głoskę miękką na niebiesko.
A teraz posłuchajcie opowiadania Zofii Staneckiej pt. " Rysunek".
Po wysłuchaniu zapiszcie w zeszycie 2 pytania i zapiszcie do nich odpowiedzi. Sprawdzimy w ten sposób, czy słuchaliście mnie uważnie. 3 pytanie przeczytajcie i odpowiedzcie ustnie.
1. Co narysowała Ania?
2. Co narysował Kuba na lekcji plastyki?
3. Co Ty potrafisz robić dobrze?
Poproście rodziców lub spróbujcie przeczytać sami, co to jest talent i zdolności.
Spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie: Jakie zdolności miał chłopiec?
źródło: Elementarz Odkrywców, kl. 1, cz. 3, str. 66
Na koniec wykonajcie zadanie 5 ze str. 58. Przekonamy się, czy wy posiadacie zdolność rozwiniętej wyobraźni.
Czas na chwilę przerwy. Możecie w tym czasie zrobić porządek na swoim biurku i przygotować materiały potrzebne na matematykę: zeszyt oraz ćwiczenie. Przydadzą się też patyczki.
Przechodzimy teraz do edukacji matematycznej.
W zeszycie zapiszcie dzisiejszą datę 15.04.2020
Przypomnijcie sobie, jakie liczby już poznaliśmy. Zapiszcie te liczby w zeszycie po przecinku. Liczby parzyste zaczynając od 2 podkreślcie na niebiesko, a nieparzyste na czerwono.
Myślę, że poszło Wam znakomicie.
Policzcie, ile jest ba obrazku stóp, czerwonych klocków oraz koralików na dwóch sznurkach razem.
Na pewno wszystkim z Was wyszło 19. Narysujcie w zeszycie pętlę, a w niej 19 kolorowych pisanek.
Teraz pomyślcie:
Zapiszcie w zeszycie 3 linijki liczby 19.
Przeczytajcie zadania i rozwiążcie je w zeszycie.
ZADANIE 1
Mama z Żanetą i Marzenką malowały jajka. Mama pomalowała 10 jajek na żółto, Żaneta 4 na czerwono, a Marzenka 5 na niebiesko. Ile jajek pomalowały razem?
Rysunek pmocniczy:
Obliczenia:
Odp.:
ZADANIE 2
Hubert z bratem przygotowali 19 wydmuszek. 5 wydmuszek im pękło. Ile wydmuszek zostało?
Obliczenia:
Odp.:
Na tym kończymy edukację matematyczną.
Pozostała nam jeszcze edukacja plastyczna.
Będziecie potrzebowali farby, kredki, flamastry, pędzel, wodę oraz kartkę z bloku technicznego.
Dziś chciałabym żebyście stworzyli pracę pt. " Wyczarowane z plamy".
Jak to zrobić?
Narysujcie na kartce farbami barwną plamą. Stwórzcie z niej fantastyczny obraz. Dorysowujcie różne elementy wykorzystując farby, kredki, flamastry. Jestem bardzo ciekawa, co niezwykłego wymyślicie.
Czekam na Wasze prace do piątku. Oczywiście stworzę z nich piękną galerię.
Do jutra.
pani Paulina
|