wtorek, 14 kwietnia 2020

Lubimy fantazjować, środa 15.04

Witam Was Kochani !


Ciekawa jestem, jak minęły Wam święta? Czy odpoczęliście? Stęskniłam się za Wami.
 Dobrze, że już dzisiaj usłyszymy się i zobaczymy na naszej lekcji on-line.

Posłuchajcie, czym dziś się zajmiemy.



Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej. 

Przygotujcie zeszyt, ćwiczenie i podręcznik.

Zapiszcie datę oraz temat: Lubimy fantazjować. 

Popatrzcie na obrazki i przeczytajcie podpisy do nich. W tym przypadku zwierzątka oraz zabawki występują w liczbie pojedynczej.( są na obrazku po 1 ). Zwróćcie uwagę, jaką spółgłoskę miękką mamy na końcu tych wyrazów.
Grafika wektorowa, ikony, ilustracje Pluszowy Miś na licencji ...  
1 miś 
Gęś Grafika - dr pen stockowe wektory i ilustracje | Depositphotos
1 gęś 
Struś Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF
1 struś




A teraz znowu popatrzcie na obrazki. Przeczytajcie podpisy . Zwróćcie uwagę, jaka głoska miękka występuje w przypadku wyrazów w liczbie mnogiej. 

Grafika wektorowa, ikony, ilustracje Pluszowy Miś na licencji ...
2 misi


Grafika wektorowa, ikony, ilustracje Pluszowy Miś na licencji ...

Gęś Grafika - dr pen stockowe wektory i ilustracje | Depositphotos
2 gęsi 


Struś Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF
2 strusi

Gęś Grafika - dr pen stockowe wektory i ilustracje | Depositphotos





Struś Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF
Wklejcie lub narysujcie ilustracje w zeszycie . Podpiszcie je. Podkreślcie głoskę miękką na niebiesko. 

A teraz przeczytajcie imiona i zastanówcie się, jak możemy powiedzieć zdrobniale do dziecka o tym imieniu. 

Joanna- Asia                           Katarzyna- Kasia                       Krystyna- Krysi

Barbara- Basia                       Maria- Marysia                           Zofia- Zosi

Jan- Jasiu                                Krzysztof- Krzysi

Jaka głoska miękka znalazła się w zapisie zdrobnień imion? Zapiszcie 3 wybrane imiona wraz ze  zdrobnieniami w zeszycie. Podkreślcie głoskę miękką na niebiesko. 

A teraz posłuchajcie opowiadania Zofii Staneckiej pt. " Rysunek". 



Po wysłuchaniu zapiszcie w zeszycie 2 pytania i zapiszcie do nich odpowiedzi.  Sprawdzimy w ten sposób, czy słuchaliście  mnie uważnie.  3 pytanie przeczytajcie i odpowiedzcie ustnie. 

1. Co narysowała Ania? 
2. Co narysował Kuba na lekcji plastyki?
3. Co Ty potrafisz robić dobrze? 
Poproście rodziców lub spróbujcie przeczytać sami,  co to jest talent i zdolności.  
Spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie: Jakie zdolności miał chłopiec? 

źródło: Elementarz Odkrywców, kl. 1, cz. 3, str. 66 



Na koniec wykonajcie zadanie 5 ze str. 58. Przekonamy się, czy wy posiadacie zdolność rozwiniętej wyobraźni. 

Czas na chwilę przerwy. Możecie w tym czasie zrobić porządek na swoim biurku i przygotować materiały potrzebne na matematykę: zeszyt oraz ćwiczenie. Przydadzą się też patyczki. 

Przechodzimy teraz do edukacji matematycznej.

W zeszycie zapiszcie dzisiejszą datę 15.04.2020 

Przypomnijcie sobie, jakie liczby już poznaliśmy. Zapiszcie te liczby w zeszycie po przecinku. Liczby parzyste zaczynając od 2  podkreślcie na niebiesko, a nieparzyste na czerwono. 
Myślę, że poszło Wam znakomicie.

A teraz popatrzcie na ilustrację. 

Policzcie, ile jest ba obrazku stóp, czerwonych klocków oraz koralików na dwóch sznurkach razem.
Na pewno wszystkim z Was wyszło 19. Narysujcie w zeszycie pętlę, a w niej 19 kolorowych pisanek. 

Teraz pomyślcie:

  • Masz 16 pisanek. Ile musisz dołożyć, żeby było 19?
  • Masz 19 pisanek. Zabierzesz 5. Ile Ci zostanie?
Zapiszcie w zeszycie 3 linijki liczby 19. 
Przeczytajcie zadania i rozwiążcie je w zeszycie. 

ZADANIE 1 
Mama z Żanetą i Marzenką malowały jajka. Mama pomalowała 10 jajek na żółto, Żaneta 4 na czerwono, a Marzenka 5 na niebiesko. Ile jajek pomalowały razem?

Rysunek pmocniczy:

Obliczenia:

Odp.:

ZADANIE 2 

Hubert z bratem przygotowali 19 wydmuszek. 5 wydmuszek im pękło. Ile wydmuszek zostało? 

Obliczenia:

Odp.: 

Na tym kończymy edukację matematyczną. 

Pozostała nam jeszcze edukacja plastyczna. 

Będziecie potrzebowali farby, kredki, flamastry, pędzel, wodę oraz kartkę z bloku technicznego. 
Dziś chciałabym żebyście stworzyli pracę  pt. " Wyczarowane z plamy". 
Jak to zrobić? 

Narysujcie na kartce farbami barwną plamą. Stwórzcie z niej fantastyczny obraz. Dorysowujcie różne elementy wykorzystując farby, kredki, flamastry.  Jestem bardzo ciekawa, co niezwykłego wymyślicie.
Czekam na Wasze prace do piątku. Oczywiście stworzę z nich piękną galerię. 

Do jutra.

pani Paulina 









Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...