Mam nadzieję, że miło spędziliście wczorajsze popołudnie.
Dziś czeka nas sporo pracy. Posłuchajcie, co dziś dla Was przygotowałam.
Dziś rozpoczniemy od edukacji matematycznej.
Przygotujcie zeszyt i zapiszcie dzisiejszą datę.
Rozpoczniemy od zadania, w którym należy dopisać liczby tak, aby wynik był 20. Przy okazji przypomnimy sobie poznane w klasie 1 skróty.
złoty- zł centymetr - cm
Działania zapiszcie w zeszycie:
20= 8+....... 20= 12+ .......... 20= 14+.......... 20= 11+..........
20zł= 5zł+.......zł+ 10zł 20zł= 9zł+ 2zł+......zł 20zł= 17zł+0zł+......
20cm= 11cm+ 5cm+................ 20cm= 16cm+ 2cm+....... 20cm= 10cm+1cm+......
A teraz rozwiążcie w zeszycie zadania tekstowe. Zapiszcie działanie i odpowiedź.
ZADANIE 1
Mama miała 19 zł. W sklepie kupiła pieczywo za 5 zł oraz jajka za 8 zł. Ile otrzymała reszty?
ZADANIE 2
Ciocia Basia kupiła na targu sadzonki truskawek za 7 zł oraz sadzonki malin za 9 zł. Ile pieniędzy wydała? Ile otrzymała reszty z 20 zł? ( zwróćcie uwagę, że w tym zadaniu mamy 2 pytania) .
ZADANIE 3
Janek miał w skarbonce 6 zł. Chciał kupić samochodzik za 18 zł. Ile pieniędzy brakowało Jankowi? W jaki sposób Janek mógł otrzymać w monetach brakującą kwotę?( zwróćcie uwagę, że w tym zadaniu mamy 2 pytania) .
ZADANIE KREATYWNE :
Przeczytaj, co to jest tangram.
TANGRAM- TO UKŁADANKA Z KWADRATU PODZIELONEGO NA SIEDEM CZĘŚCI. WYMYŚLIŁ JĄ NAUCZYCIEL O IMIENIU TANG, ABY ZACIEKAWIĆ MATEMATYKĄ SWOICH MAŁO PRACOWITYCH UCZNIÓW.
źródło: "Gra w kolory" |
Wytnijcie przygotowany przeze mnie tangram i spróbujcie ułożyć z niego wymyślony przez siebie obrazek. Przyklejcie ten obrazek na kartkę z bloku. Poproście Rodziców, aby przesłali do mnie Waszą pracę.
Jeśli macie ochotę możecie w tym tangramie poszczególne figury zamienić na inne kolory. Popatrzcie, jakie cuda można stworzyć z tangramu.
istockphoto.pl istockphoto.pl
Życzę udanej zabawy z tangramem!!!
Czas na chwilę odpoczynku! Możecie w tym czasie wykonać kilka podskoków.
Edukacja polonistyczna:
Przygotujcie zeszyt , ćwiczenie oraz podręcznik Zapiszcie w zeszycie datę oraz temat.
Temat: Poznajemy "ź"," Ź"
Posłuchajcie tekstu o koziołku Dyziu. Słuchając, spróbujcie zapamiętać wyrazy, w których ukryło się "ź".
Posłuchajcie, jakie wyrazy rozpoczynają się na literę "ź", "Ź".
Popatrzcie, jak zapisujemy "ź" w linaturze. Przy okazji nauczycie się, jak w prosty sposób można narysować źrebaka.
Narysujcie teraz w zeszycie źrebaka . Stwórzcie pod obrazkiem model głosowy oraz sylabowy wyrazu źrebak.
Następnie zapiszcie w zeszycie :
ź
Ź
źrenica
woźny
źle
Małe koźlątka schowały się w domu przed złym wilkiem.
A teraz wypiszcie z podręcznika na str. 6-7 3 wyrazy, w których ukryta jest litera ź. Ułóżcie z tymi wyrazami zdania i je zapiszcie.
Teraz stworzymy wspólnie rodzinę wyrazu źrebak .Popatrzcie.
ŹREBAK - ŹREBACZEK-ŹREBIĘ- ŹREBIĄTKO
Proszę ,abyście spróbowali w zeszycie stworzyć rodzinę wyrazu : kwiat oraz dom.
Na dzisiaj wystarczy już edukacji polonistycznej.
EDUKACJA MUZYCZNA
Na zakończenie posłuchajcie piosenki pt. " Kałużowy deszcz". Spróbujcie słuchając tej piosenki wyklaskiwać rytm uderzając rączkami w stół.
W tym tygodniu na przyrodzie zajmujemy się tematyka wody, dlatego ta piosenka idealnie pasuje do naszych tematów.
Ściskam Was mocno.
pani Paulina