Witam Was po weekendzie. Przed nami cztery dni spotkań, a później mamy długi weekend.
Posłuchajcie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiać.
Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej.
W zeszycie zapiszcie datę oraz temat.
Temat: Czytamy tekst ze zrozumieniem.
Wysłuchajcie na początek czytanego przeze mnie opowiadania pt. " Tajemnica zaginionej książki". Możecie śledzić tekst na stronie 9 w podręczniku.
PYTANIA:
1. Co zagubiło się w klasie?
2. W jakich miejscach szukano książki?
3. Gdzie znalazła się książka?
4. Kto przyznał się, że książka spadła za regał?
Myślę, że świetnie sobie poradziliście z zadaniem.
Maciek i Kuba przyznali się, do tego, że wiedzą , gdzie jest książka. Wykazali się w tym momencie odwagą. Czy wiecie , co to jest odwaga?
W odpowiedzi na to pytanie pomoże Wam przygotowana notatka.
"Elementarz Odkrywców", klasa 1, część 4, str.9
A czy Wy jesteście odważni? Odpowiedzcie sobie na to pytanie.
|
Czas na przerwę! Sięgnijcie po owoce. To cenne źródło witamin.
Edukacja przyrodnicza
Zapiszcie datę oraz temat.
Temat: Majowa łąka.
Na początek obejrzyjcie film o skrzacie Borówce, który wybrał się na majową łąkę.
Jakie zwierzęta i rośliny zobaczył skrzat w czasie wycieczki na łąkę? Czy udało Wam się zapamiętać jakieś z nich?
Chciałabym, abyście teraz popatrzyli na obrazki i nazwali przedstawione na nich zwierzęta oraz rośliny.
superkid.pl kedzierzynkozle.szkolnastrona.pl
depositphotos.pl pixabay.com pixabay.com
Jeśli macie możliwość wklejcie obrazki do zeszytu. Jeśli nie narysujcie je samodzielnie. Podpiszcie obrazki.
A teraz spróbujcie ułożyć z rozsypanek wyrazowych zdania dotyczące majowej łąki. Potem sprawdźcie, jak Wam poszło
- latają motyle. Nad łąką majową
- trawie małego W widać zająca.
- wysiadują Ptaki jaja.
- Nad majową łąką latają motyle.
- W trawie widać małego zająca.
- Ptaki wysiadują jaja.
Chwila przerwy i przechodzimy do edukacji matematycznej.
Przygotujcie zeszyty i koniecznie linijki.
Obejrzyjcie filmik, z którego przypomnicie sobie, jak mierzymy linijką.
Teraz w zeszycie narysujcie odcinek o długości 5 cm, 10 cm, 15 cm. Podpiszcie długości odcinków.
Najdłuższy odcinek otoczcie czerwoną pętelkę, a najkrótszy żółtą.
O ile najdłuższy odcinek jest dłuższy od najkrótszego? Zapiszcie działanie.
Zobaczcie, jakie jeszcze przyrządy mogą służyć do mierzenia.
miarka krawiecka ( pixabay.com) metrówka ( video-play.pl)
Jeśli macie w domu miarkę albo metrówkę( o metrówkę zapytajcie tatę!) zmierzcie długości Waszych biurek.
Na koniec obliczcie w zeszycie :
5cm+ 8cm= 17cm-9cm= 20cm-8cm= 14cm-9cm=
12cm- 9cm= 9cm+6cm= 5cm+9cm= 16cm-8cm=
Czas na wychowanie fizyczne
Wybierzcie się na spacer na łąkę. Poszukajcie na niej roślin i zwierząt, o których dziś rozmawialiśmy. A może uda Wam się zaobserwować jakieś inne rośliny i zwierzęta.
Pozdrawiam Was serdecznie.
Do jutra.
pani Paulina