środa, 15 kwietnia 2020

Wyczarowane z plamy- galeria

Nadia 
Lena Chabiniak
Karol

Alan

Ania

Lena Mikłaszewska
Klaudia 
Bartek Jastrząb

Damian

Filip

Artur 
Mateusz

Gracjan
Miłosz

Iga
Witek 


Wieczór ciekawych opowieści, czwartek 16.04.2020

Czołem Pierwszaki!

Zastanawia mnie, jak wyglądają Wasze prace z plam. Pewnie wykazaliście się ogromną wyobraźnią. Chętnie przeczytam Wasze komentarze na temat zadanej pracy plastycznej.

Zastanawiacie się , o czym dziś będziemy się uczyć? A więc posłuchajcie.


Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej.

Przygotujcie zeszyt oraz podręcznik. Zapiszcie w zeszycie datę oraz temat.

Temat: Wieczór ciekawych opowieści . 

Wysłuchajcie na początek czytanego przeze mnie tekstu. 

Opowiedz ustnie na pytania:

  • Co robią Maciek i jego bracie, kiedy robi się ciemno?
  • Co przynosi mama, gdy chłopcy zasiadają przy kominku?
  • Co wyciąga tata, gdy rodzina spędza czas przy kominku?
  • Nazwa jakiego nocnego motyla znalazła się w tekście?
Jeśli macie kłopot z ostatnim pytaniem , przygotowałam podpowiedź w postaci ilustracji.

Znalezione obrazy dla zapytania grafika ćma | Grafika, Motyle i Obrazy
źródło: Pinterest
Nocny motyl to oczywiście ćma. 

Przyjrzyjcie się teraz obrazkom i spróbujcie powiedzieć , jaką głoskę słyszycie na końcu tych wyrazów.
Kość Pies - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay                    
 źródło: pixabay.com

Paproć - plakat - Galeria Plakatu    
żródło: galeriaplakatu.com 

Mam  nadzieję, że odgadliście głoskę ukrytą na końcu tych wyrazów.  Narysujcie w zeszycie te dwie ilustracje i stwórzcie do nich modele głosowe. Nie wpisujcie liter w kwadraciki. Zaznaczcie kolorem czerwonym samogłoski, a niebieskim spółgłoski

Popatrzcie teraz, jak wygląda litera, którą dziś poznajemy .
Pisanie po śladzie: Litera Ć. Karty pracy, ćwiczenia, szablony do ...
źródło: eduzabawy.com 

Zapiszcie teraz w zeszycie :
ć
Ć
ćma
Ćma Celestyna usiadła na kominku. 
 
Czas na chwilkę odpoczynku. Możecie polatać po mieszkaniu, jak motyle. Uważajcie tylko, aby nic nie strącić.  Na zabawę macie 5 minut. 

Proszę teraz, abyście wkleili lub narysowali w zeszycie przygotowane przeze mnie zadanie. 


Zaznaczcie w podanych nazwach literę "ć" na niebiesko. Pokolorujcie obrazki. 
Wypiszcie z tekstu ze str. 68 wyrazy, w których ukryta jest litera "ć". Pamiętajcie o przecinku. 
Z trzema wybranymi wyrazami ułóżcie i zapiszcie zdania. 

Zadanie na popołudnie: Nauczę się czytać ze str. 68 w podręczniku. Jutro sprawdzimy, jak Wam poszło. 

Edukacja matematyczna

Przygotujcie podręcznik oraz zeszyt.  Zapiszcie w zeszycie datę. 

Na początek powtórzymy figury geometryczne. Zadanie wykonaj w zeszycie. Obrazki możesz wkleić lub narysować samodzielnie. 


A teraz przejdziemy do zadań tekstowych z podręcznika. Zajmiemy się zadaniami ze str. 28. Będziemy je rozwiązywać w zeszycie, tak jak to robiliśmy w klasie. 
Pamiętajcie, że do zadania zawsze zapisujemy działanie oraz odpowiedź. 

ZADANIE 1  

Czytamy treść zadania. 
Zastanawiamy się, co w zadaniu jest dane i jakie jest pytanie.  Zapisujemy obliczenia oraz odpowiedź. 

 Obliczenia: 10+9=19 

 Odpowiedź: Razem jest 19 balonów. 

Czytamy drugą część zadania. Zapisujemy działanie i odpowiedź.

Obliczenia: 19- 10= 9

Odp. Zostało 9 balonów. 


ZADANIE 2 ORAZ ZADANIE 3 

Spróbujcie w zeszycie wykonać je samodzielnie.  Myślę, że znakomicie sobie z nim poradzicie.

ZADANIE 4 

Posłuchajcie nagrania : 



Na tym kończymy matematykę. 

Edukacja muzyczna:

W ramach odpoczynku posłuchajcie piosenki. Postarajcie się zapamiętać jej słowa. 





Na wychowanie fizyczne zapraszam na podwórko. ( oczywiście, jeśli macie taką możliwość).




Pozdrawiam Was serdecznie. Do usłyszenia jutro.

pani Paulina 


















Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...