Zastanawia mnie, jak wyglądają Wasze prace z plam. Pewnie wykazaliście się ogromną wyobraźnią. Chętnie przeczytam Wasze komentarze na temat zadanej pracy plastycznej.
Zastanawiacie się , o czym dziś będziemy się uczyć? A więc posłuchajcie.
Rozpoczniemy od edukacji polonistycznej.
Przygotujcie zeszyt oraz podręcznik. Zapiszcie w zeszycie datę oraz temat.
Temat:Wieczór ciekawych opowieści . Wysłuchajcie na początek czytanego przeze mnie tekstu.
Opowiedz ustnie na pytania:
Co robią Maciek i jego bracie, kiedy robi się ciemno?
Co przynosi mama, gdy chłopcy zasiadają przy kominku?
Co wyciąga tata, gdy rodzina spędza czas przy kominku?
Nazwa jakiego nocnego motyla znalazła się w tekście?
Jeśli macie kłopot z ostatnim pytaniem , przygotowałam podpowiedź w postaci ilustracji.
źródło: Pinterest
Nocny motyl to oczywiście ćma.
Przyjrzyjcie się teraz obrazkom i spróbujcie powiedzieć , jaką głoskę słyszycie na końcu tych wyrazów.
źródło: pixabay.com
żródło: galeriaplakatu.com
Mam nadzieję, że odgadliście głoskę ukrytą na końcu tych wyrazów. Narysujcie w zeszycie te dwie ilustracje i stwórzcie do nich modele głosowe. Nie wpisujcie liter w kwadraciki. Zaznaczcie kolorem czerwonym samogłoski, a niebieskim spółgłoski.
Popatrzcie teraz, jak wygląda litera, którą dziś poznajemy .
źródło: eduzabawy.com
Zapiszcie teraz w zeszycie :
ć
Ć
ćma
Ćma Celestyna usiadła na kominku.
Czas na chwilkę odpoczynku. Możecie polatać po mieszkaniu, jak motyle. Uważajcie tylko, aby nic nie strącić. Na zabawę macie 5 minut.
Proszę teraz, abyście wkleili lub narysowali w zeszycie przygotowane przeze mnie zadanie.
Zaznaczcie w podanych nazwach literę "ć" na niebiesko. Pokolorujcie obrazki.
Wypiszcie z tekstu ze str. 68 wyrazy, w których ukryta jest litera "ć". Pamiętajcie o przecinku.
Z trzema wybranymi wyrazami ułóżcie i zapiszcie zdania.
Zadanie na popołudnie: Nauczę się czytać ze str. 68 w podręczniku. Jutro sprawdzimy, jak Wam poszło.
Edukacja matematyczna
Przygotujcie podręcznik oraz zeszyt. Zapiszcie w zeszycie datę.
Na początek powtórzymy figury geometryczne. Zadanie wykonaj w zeszycie. Obrazki możesz wkleić lub narysować samodzielnie.
A teraz przejdziemy do zadań tekstowych z podręcznika. Zajmiemy się zadaniami ze str. 28. Będziemy je rozwiązywać w zeszycie, tak jak to robiliśmy w klasie.
Pamiętajcie, że do zadania zawsze zapisujemy działanie oraz odpowiedź.
ZADANIE 1
Czytamy treść zadania.
Zastanawiamy się, co w zadaniu jest dane i jakie jest pytanie. Zapisujemy obliczenia oraz odpowiedź.
Obliczenia: 10+9=19
Odpowiedź: Razem jest 19 balonów.
Czytamy drugą część zadania. Zapisujemy działanie i odpowiedź.
Obliczenia: 19- 10= 9
Odp. Zostało 9 balonów.
ZADANIE 2 ORAZ ZADANIE 3
Spróbujcie w zeszycie wykonać je samodzielnie. Myślę, że znakomicie sobie z nim poradzicie.
ZADANIE 4
Posłuchajcie nagrania :
Na tym kończymy matematykę.
Edukacja muzyczna:
W ramach odpoczynku posłuchajcie piosenki. Postarajcie się zapamiętać jej słowa.
Na wychowanie fizyczne zapraszam na podwórko. ( oczywiście, jeśli macie taką możliwość).