Dziś ostatnie Nasze spotkanie w tym tygodniu. Po dzisiejszych zajęciach będziecie przez dwa dni odpoczywać. Cieszycie się?
Posłuchajcie, o czym dziś będziecie się uczyć.
Zaczniemy od edukacji przyrodniczej.
Przygotujcie zeszyt, ćwiczenie oraz podręcznik. Zapiszcie w zeszycie :
W klasie 03.04.2020
Temat: Na polu.
Obejrzyjcie ilustracje, na których przedstawione jest pole uprawne w różnych porach roku.
wiosna lato
jesień |
zima |
Spróbujcie opowiedzieć, jak wygląda pole w różnych porach roku. Jeśli macie możliwość wklejcie te ilustracje do zeszytu.
Obejrzyjcie teraz filmik, w którym zobaczycie, jak zmienia się pole wiosną.
Otwórzcie teraz ćwiczenie na str. 48.
Wklejcie zdjęcia pola w odpowiedniej kolejności.
Nauczymy się teraz, jakie rośliny rolnik uprawia na polu. Rozpoczniemy od zbóż.
kukurydza |
jęczmień |
owies |
pszenica |
żyto
Zastanówmy się teraz wspólnie, jakie produkty
w Waszych domach stworzone są z tych zbóż. Pomogą Wam obrazki .
Zwróćcie uwagę, że zboża są potrzebne do wytwarzania wielu produktów, które
używane są w Waszych domach.
Co jeszcze sadzimy na polu?
Otwórzcie podręczniki na str. 58 i
popatrzcie na obrazki.
W zeszycie zapiszcie pośrodku kartki pole i wypiszcie od myślników ( -)
nazwy tych roślin. Możecie też narysować te rośliny.
Następnie w zad. 2 połączcie ze sobą zdjęcia roślin hodowanych na polu i przygotowanych
z nich produktów lub potraw.
Teraz dowiecie się, jakie prace wykonuje się w domowych ogródkach. A może ktoś z Was pomagał już Rodzicom w pracach w ogródku?
Spójrzcie na zad. 3 ze str. 49. Spróbujcie z kolorowych sylab ułożyć wyrazy i podpisać nimi ilustracje. Potem sprawdźcie, czy poprawnie rozwiązaliście zadanie.
podlewa kopie grabi
Czas na zwierzęta żyjące na polu :
źródło: Scholaris
Możecie
ilustrację wkleić do zeszytu.
Zadanie dla Was: Przeczytajcie tekst ze strony 58-59 przed snem. W poniedziałek posłucham, jak pięknie czytacie.
Czas na
odpoczynek i zdrową przekąskę.
Przechodzimy
do edukacji matematycznej.
Przygotujcie patyczki ( kredki, to co macie w domu) oraz zeszyt.
W zeszycie
zapiszcie dzisiejsza datę.
Zaczynamy od
treningu matematycznego !
Korzystając
z patyczków dokonajcie obliczeń. Działania zapiszcie w zeszycie.
8+5= 12-3= 15+1= 16-8= 8+7= 14-6=
12+4= 13-9= 5+8= 10-5= 11+2= 11-5=
Wybierzcie jeden przykład na dodawanie i jeden na odejmowanie i wykonajcie do niego ilustrację w zeszycie. Proszę , aby ilustracje były związane z polem.
Myślę, że świetnie sobie poradziliście.
Spróbujemy teraz rozwiązać zadania tekstowe. Przeczytajcie.
Zad. 1 Asia miała 7 maków, a Jola 9. Ile razem miały maków? Zapiszcie działanie i odpowiedź w zeszycie. Sprawdźcie, czy dobrze udało Wam się rozwiązać zadanie.
7+9= 16
Odp. Razem miały 16 maków.
Zad.2 Waldek miał w swojej kolekcji 16 znaczków, a Zenek o 8 znaczków mniej . Ile znaczków miał Zenek. Zapiszcie działanie i odpowiedź w zeszycie. Sprawdźcie, czy dobrze udało Wam się rozwiązać zadanie.
16-8= 8
Odp. Zenek miał 8 znaczków.
W nagrodę poćwiczcie pod podanym linkiem https://www.matzoo.pl/klasa1/ktora godzina_6_344 godziny na zegarze.
Na dziś pozostały jeszcze tylko zajęcia z wychowania fizycznego.
Czas na zasłużony odpoczynek. Widzimy się w poniedziałek.
Do zobaczenia
pani Paulina
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz