wtorek, 31 marca 2020

Środa, 01.04.Wyruszamy na rowerowy szlak

Dzień dobry Dzieci!

Na początek wysłuchajcie krótkiego filmiku, z którego dowiecie się, czym dzisiaj się zajmiemy.






Zaczniemy od edukacji polonistycznej.
Przygotujcie zeszyt, ćwiczenie, podręcznik oraz piórnik.

Zapiszcie tradycyjnie :

W klasie     01.04.2020

Temat: Poznajemy nowy dwuznak.


Wysłuchajcie czytanego przeze mnie opowiadania. Możecie śledzić tekst na str. 52 w podr. 







Myślę, że udzieliliście poprawnych odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania.
Ale sprawdźmy: 
Bohater miał na imię Marcel. Chłopcy mieli wybrać się na wycieczkę w sobotę. 

Spójrzcie teraz na ilustrację na str .52-53  i spróbujcie odszukać obrazki, w których nazwach ukryta jest głoska dz .

Spróbujcie teraz podzielić głośno na głoski nazwy przedstawionych poniżej obrazków. 

Dzwonki - Szkoła Podstawowa w Nowym Dworze Rodzynki fotografia stokowa, Rodzynki obrazy royalty free ...Karfaki / Dzbanki - Dzbanek - 1 l - Gastro Magic Service ...

Mleczaj rydz, Rydz - Lactarius deliciosus - Opis w Atlasie Grzybów ...  

źródło: Internet 

Teraz proszę,abyście w swoim zeszycie wkleili lub narysowali dzwonek ( Uwaga! Wyraz dzwonek ma wiele znaczeń - może to być dzwonek do drzwi, dzwonek do dzwonienia na przerwę, albo też dzwonek, który dzwoni w komórce).  Wy w zeszycie stwórzcie taki obrazek: 

Dzwonek Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF
źródło: Internet


Podzielcie teraz wyraz dzwonek na głoski oraz sylaby

Dzwonek Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF
źródło: Internet


dz-w-o-n-e-  5 głosek 
dzwo- nek 2 sylaby 
Wypowiedzcie teraz głośno głoskę dz i zastanówcie się, czy jest ona samogłoską, czy spółgłoską
dzyyyyyyy- słyszymy koleżankę y, czyli jest spółgłoską.
 Stwórzcie pod obrazkiem model głosowy oraz sylabowy. 

Teraz przejdziemy do zapisu głoski dz. Składa się ona z dwóch liter d oraz z, które są ze sobą połączone. Zobaczcie, jak zapisujemy w liniaturze dz. 

plansze POLSKIE LITERY I DWUZNAKI do nauki pisania i czytania ...
źródło: Internet







Poproście Rodziców, aby w zeszycie zapisali Wam :

dz

Dz

dzwonek

widzę

W szkole słyszę dzwonek na przerwę.

Uzupełnijcie zapis liter i zdania, tak jak robiliśmy to w klasie.

Następnie przeczytajcie tekst ze strony 52 podr. i wypiszcie z niego , pamiętając o przecinku wyrazy, w których ukryta jest litera dz. Podkreślcie literę na niebiesko.

Czas na chwilkę przerwy. 

Otwórzcie ćwiczenia na str. 42 . Przeczytajcie głośno zagadki z zad. 2 i wklejcie odpowiednie zdjęcia. Ciekawa jestem, czy uda Wam się odgadnąć, o czym mowa.

Tłumaczyłam na początku zajęć, że wyraz dzwonek ma wiele znaczeń. Popatrzcie na zad. 3 ze str. 43. Mamy tutaj różne dzwonki. Uzupełnijcie zdania wyrazem dzwonek lub dzwonki.

Dla chętnych - zad. 4 str. 43. 

Przypominam, że w domu macie Kaligrafię. Można w niej ćwiczyć pisanie poznanych liter.
Kończymy edukację polonistyczną.
Chciałabym , aby dzieci przeczytały po obiedzie głośno tekst ze str. 53.
 Jutro, gdy spotkamy się rano na wideorozmowie posłucham, jak czytacie :-).

Edukacja matematyczna: 

Przygotujcie dziś zeszyt i ćwiczenie. Zapiszcie tradycyjnie datę.

Nazwijcie głośno przedstawione przeze mnie liczby :

pool balls | 1. pool ball - number 1, 2. pool ball - number … | Flickr
źródło: Internet 

Zapiszcie w zeszycie te liczby w kolejności rosnącej. Pod spodem zapiszcie je w kolejności malejącej. 

Myślę, że daliście radę!

Spójrzcie teraz na zadanie. 


 Możecie to zadanie wkleić do zeszytu. Zastanówcie się, jakie działanie zapiszemy. Co w zadaniu jest dane i jakie jest pytanie. Obliczenia zapiszcie w zeszycie. Udzielcie odpowiedzi. Rozwiążemy to zadanie w czasie naszej wideokonferencji.

A teraz czas na odpoczynek dla Waszych Rodziców. Wy zostaniecie przy ćwiczeniach. I teraz uwaga proszę, aby każde z Was  samodzielnie rozwiązało trzy wybrane zadania ze str. 25-26 ćwiczenie.

Powodzenia!!!!

Czas na przekąskę i przechodzimy do edukacji technicznej

Spójrzcie na obrazek :

Podobny obraz
źródło: Internet

Czy nie z takich części składa się Wasz rower?

Pamiętajcie Kochani, że gdy wyruszacie na wyprawę rowerową musicie pamiętać, że

  • na głowę zakładacie kask,
  • gdy jest ciemno ubieracie kamizelkę odblaskową,
  • pamiętacie, że musicie mieć sprawne światła i hamulce.
Teraz przekazuję informację od pani Magdy : 

Moi drodzy! 

Po obejrzeniu filmików, które znajdują się na messengerze należy zrobić ćw. ze str. 44 i 45 w ćwiczeniach. Zadanie 1 i 3 - podałam potrzebne informacje dotyczące słuchania w nagraniu.
Pamiętajcie też o wycięciu kart obrazkowych. Można dzięki nim powtarzać słownictwo.
Ćwiczcie też pytania i odpowiedzi : Where is .....( np. the chair) i odpowiadamy : it's in the.....( tu podajemy nazwę pokoju).
Na zadania czekam do niedzieli, do końca dnia. Pamiętajcie aby od tej pory zdjęcia ze swoimi zrobionymi zadaniami wysyłać na mój e-mail: magdalenagrzeszczynska@gmail , wpisując jak zwykle moje imię i nazwisko w temacie a swoje imię, nazwisko oraz klasę w samej wiadomości.
Poniżej  jeszcze lista słówek dodatkowych, które pojawiły się w nagraniach i nie tylko  (są dla chętnych):

tv - telewizor            
sofa - kanapa
bed - łóżko
bath - wanna / kąpiel
wardrobe - szafa
cupboard - szafka
lamp - lampa
mirror - lustro
toilet - toaleta
shower - prysznic
fridge - lodówka
cooker - kuchenka

I to wszystko na dzisiaj. Trzymajcie się. Do jutra!

pani Paulina 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Do zobaczenia w drugiej klasie, czwartek 25.06

Kochani!  Przeczytacie dziś krótki tekst informacyjny. Obejrzycie widokówki z różnych miejsc w Polsce. Narysujecie w zeszycie wakacyjny po...